BeheerVisie ondertekent convenant met KING

BeheerVisie B.V. ondertekent vandaag tijdens de beurs Overheid en ICT in de Jaarbeurs te Utrecht het convenant met KING (Kwaliteits Instituut Nederlandse Gemeenten) met betrekking tot NUP (Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en E-overheid).

Utrecht, 20120426 -- Beheervisie is een gevestigde softwareonderneming op het gebied van beheer van de openbare ruimte. De onderneming is marktleider met applicaties die gebruikt worden door de overheid voor het registreren en volgen van meldingen (klachten) van burgers, bedrijven en andere organisaties. Daarnaast levert men applicaties die de overheid gebruikt om alle objecten in de openbare ruimte te beheren. De integratie met geografische informatie systemen zorgt ervoor dat alle objecten, grenzen en gebiedsdelen dynamisch kunnen worden geadministreerd en beheerd.

Het Kwaliteitsinstituut Nederlandse Gemeenten (KING) is er voor, door en van gemeenten en is in 2009 opgericht door de VNG. KING heeft een duidelijke eigenstandige positie. KING is opgericht om samen met de gemeenten de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen aan inwoners en bedrijven.

Het convenant bevestigt de samenwerking tussen partijen binnen het gemeentelijk domein. Doel van deze samenwerking is partijen in staat te stellen in te spelen op en mee te werken aan oplossingen ten aanzien van ontwikkelingen die gemeenten voor uitdagingen stellen en die consequenties hebben voor de ICT-infrastructuur en informatievoorziening van gemeenten. Deze samenwerking is gericht op het gezamenlijk (door)ontwikkelen van procesmatige en technische standaarden door vakmatig kennis te delen, bijeenkomsten te organiseren, ervaringen beschikbaar te stellen en het samen oppakken van innovaties op het gebied van verbetering in processen en ICT integratie.

“Wij onderschrijven de inhoud van het convenant volledig!” zegt Gerton Lusink algemeen directeur van BeheerVisie B.V. “Beheervisie integreert haar producten en oplossingen voor een groot aantal klanten met andere velerlei systemen en software-oplossingen. Het convenant maakt dat de markt proactiever kan inspelen op ontwikkelingen en minder reactief en gesloten zal zijn. Dit is naar onze mening winst voor alle betrokken partijen.”

Over Beheervisie

Beheervisie is opgericht in 1996 en sinds de start heeft het bedrijf continu gewerkt aan klantvriendelijke applicaties voor het beheer van de openbare ruimte. Inmiddels werkt het bedrijf voor meer dan 90 verschillende klanten waaronder gemeentes, waterschappen en woningcorporaties.

Deel: ' BeheerVisie ondertekent convenant met KING '