Ingezonden persbericht

Afdeling Communicatie
Hilversum, 22-01-2003

Televisie
RADAR
Uitzending maandag 27 januari
Nederland 2 ­ 19.27 uur

Bekendmaking irritantste tv-reclame

In de uitzending van het TROS-consumentenprogramma RADAR van 27 januari a.s. zal de winnaar van De Loden Leeuw 2002 worden bekendgemaakt. De trofee wordt uitgereikt aan zowel de adverteerder als de reclamemakers die verantwoordelijk zijn voor het irritantste spotje van het jaar. Bovendien gaan kijkers die zich aan de 'winnende' commercial hebben geërgerd tijdens de live-uitzending in discussie met de makers.

Peter R. de Vries die leningen aanprijst, mannen die je ondanks het juiste merk waspoeder niet aan het wassen krijgt, een waterbed vol adonissen of Goedele Liekens die zich afvraagt of ze 't kan doorslikken... Iedereen heeft wel een tv-reclame waar 'ie zich groen en geel aan ergert. Daarom heeft het TROS-consumentenprogramma RADAR de publieksprijs De Loden Leeuw ingesteld.

De afgelopen maanden hebben duizenden mensen de moeite genomen om via de website www.lodenleeuw.nl een stem uit te brengen op de commercial waar zij zich het meest aan storen. Aan de commentaren die mensen hebben gegeven, is te zien dat de irritatie bij sommige spotjes buitengewoon groot is. Hoog genoteerd staan de reclames van Frisia, KPN en de Waterbeddenconcurrent.

De presentatie en eindredactie van RADAR is in handen van Antoinette Hertsenberg.

Voor meer informatie: www.trosradar.nl

Zoekwoorden:

Deel: ' Bekendmaking irritantste tv-reclame in Radar '




Lees ook