Bekendmaking nominaties Dutch Investor Relations Awards 2014

AMSTERDAM, 20131119 -- De Nederlandse Vereniging voor Investor Relations (NEVIR) heeft vandaag de nominaties bekendgemaakt voor de Dutch IR Awards 2014. De Awards worden uitgereikt aan Nederlandse ondernemingen en/of professionals werkzaam bij Nederlandse ondernemingen die in hun respectievelijke categorie uitblinken in investor relations. De zevende editie van de Dutch IR Awards zal plaatsvinden op donderdag 9 januari 2014. De winnaars worden bekendgemaakt in aanwezigheid van ruim 200 professionals tijdens het Dutch IR Awards Dinner in de Amsterdam ArenA.

De genomineerde ondernemingen en professionals zijn onderverdeeld in de categorieën: AEX, AMX, AScX/Overig. Tevens is er een categorie Debt IR voor zowel Financials als Corporates. De winnaars van het afgelopen jaar waren uitgesloten van deelname.

[Nominaties Dutch Investor Relations Awards 2014]

De nominaties zijn gebaseerd op een onderzoek van Thomson/Reuters in combinatie met aanvullend onderzoek uitgevoerd door Citigate First Financial. In dit onderzoek wordt analisten en investeerders gevraagd welke ondernemingen en professionals uitblinken op het gebied van Investor Relations, Zij kunnen bij uitstek beoordelen hoe open ondernemingen zijn, hoe duidelijk en gedetailleerd hun disclosure is maar ook hoe toegankelijk investor relations team en management zijn. De winnaars zullen worden gekozen door een onafhankelijke vakjury.

“Het vak investor relations is een zeer professionele discipline geworden die niet meer weg te denken is bij Nederlandse ondernemingen. We zijn trots dat we op 9 januari voor de 7de maal de Dutch IR Awards uit kunnen reiken aan een selectie van ondernemingen en IR professionals. De participanten in het onderzoek noemden in alle categorieën vele verschillende namen, wat aangeeft dat het gemiddelde niveau van de Nederlandse ondernemingen op dit gebied hoog is en dat veel ondernemingen het goed doen. Toch waren er ook dit jaar weer duidelijk ondernemingen en professionals die er met kop en schouders bovenuit staken, en de onafhankelijke vakjury zal een zware taak hebben aan het bepalen van de uiteindelijke winnaars. Op 9 januari zullen we weten wie zich over dit jaar de beste investor relations professionals van Nederland mogen noemen”, aldus Uneke Dekkers, bestuurslid van de NEVIR.

Voor genomineerden, zie de tabel in de bijlage.

Profiel NEVIR
De Nederlandse Vereniging voor Investor Relations (NEVIR) behartigt de belangen van de bij haar aangesloten leden. Het overgrote deel van professionele investor relations officers in Nederland is aangesloten bij de NEVIR; ruim 80% van de AEX-fondsen; bijna 80% van de AMX-fondsen en 75% van de overige aan Euronext Amsterdam genoteerde ondernemingen.

Zie het persbericht in pdf-format.

Deel: ' Bekendmaking nominaties Dutch Investor Relations Awards 2014 '