Gemeente Zaanstad

BEKENDMAKING UITSLAGEN PROVINCIALE STATENVERKIEZINGEN IN ZAANSTAD

Op woensdag 3 maart zijn de verkiezingen van de leden van de Provinciale Staten. De afdeling Burgerzaken van de gemeente Zaanstad heeft op deze dag haar handen vol aan de organisatie van de verkiezingen.

Om 6.45 uur vangen de werkzaamheden aan op de drie locaties van de afdeling Burgerzaken in Zaanstad. De koffers, stemgeheugens e.d. worden dan uitgereikt aan de voorzitters van de stembureaus die daarna de stemlocaties gereed kunnen maken.
Om 8.00 uur gaan de stembureaus open.

Gedurende de dag brengen de medewerkers van Burgerzaken aan alle stembureaus een bezoek. Zij gaan na of er problemen zijn en zij geven uitleg over de procedures rond de invulling van de procesverbaals en het uitdraaien van de uitslag.

Om 20.00 uur sluiten de stembureaus. Zij zullen dan hun uitslagen uitdraaien en doorbellen naar de afdeling Burgerzaken op het Bannehof. Als alle uitslagen binnen zijn, zal de afdeling Burgerzaken zo spoedig mogelijk de voorlopige uitslag van de gemeente Zaanstad bekend maken. De definitieve uitslag zal later via het ANP en de Zaanse pers bekend worden gemaakt. De uitslagen zijn de totalen per partij en niet per kandidaat.

Het is niet de bedoeling dat er ‘s avonds een verkiezingsinstuif plaatsvindt in het gemeentehuis.

Zaanstad, 26 februari 1999

Deel: ' Bekendmaking uitslagen statenverkiezingen Zaanstad '