Belgisch internetbedrijf Men@Work staat mee aan de wieg van Europees content-platform
Auteur: Cris Jansen

Datum: 14 februari, 2000

Op 16 februari, bij de start van de vakbeurs Milia 2000 in Cannes (www.milia.com), gaat Eurocontent.com officieel van start. Eurocontent.com is een pan-Europees consortium voor streaming media content. Bij de vijf stichtende leden behoort onder meer het jonge Belgische internetbedrijf Men@Work. Het Europees contentplatform is het eerste in zijn soort en nu al een interessante gesprekspartner voor belangrijke spelers op de internetmarkt..

Eurocontent.com is een samenwerkingsverband tussen verschillende belangrijke Europese spelers op het vlak van streaming video en audio op het internet. De leden zullen onderling knowhow uitwisselen en een gezamenlijke marketingstrategie ontwikkelen. Op 16 februari wordt ook de nieuwe website van dit consortium gelanceerd: www.eurocontent.com.

Men@Work werd maart '99 in Hasselt opgestart door Paul Theyskens en Cris Jansen en telt momenteel een 20-tal vaste werknemers. In september '99 verwierf kabelmaatschappij Telenet een meerderheidsparticipatie. Men@Work profileert zich zowel op het vlak van "content" (het aanmaken, verwerven of verrijken van boeiend materiaal in de vorm van audio of video) als van "service" (aanmaken van multimediale concepten, streaming en live webcasting).

Meer uitleg vindt u op www.menatwork.be .

Zoekwoorden:

Deel: ' Belgisch Men@Work aan wieg van Europees content-platform '