Proximus

Vrijdag 7 april 2000

Drie GSM-operatoren sluiten roamingakkoord voor SMS-berichten tussen hun netwerken

Proximus, Mobistar en Orange kondigen vandaag aan dat ze een principeakkoord over interconnectie hebben gesloten om korte berichten (SMS) van het ene netwerk naar het andere te sturen. De interconnectie tussen Mobistar en Orange is reeds actief sinds 1 april, de klanten van beide operatoren kunnen dus al genieten van deze nieuwe dienst. In de maand juni treedt de interconnectie met het Proximus-netwerk in werking.

Met dit initiatief willen de drie Belgische GSM-operatoren inpikken op het succes van korte berichten (SMS), die vooral bij jongeren in de smaak vallen. SMS is een functionaliteit van de GSM-standaard, die de drie operatoren nu reeds gebruiken, om hun abonnees ervan te verwittigen dat ze een bericht hebben ontvangen in hun mailbox of om ze een kort bericht te laten sturen naar een andere abonnee. Als men voortaan een SMS-bericht wil sturen, volstaat het de tekst (maximum 160 karakters) te typen met het alfanumerieke klavier van het GSM-toestel, het GSM-nummer van de bestemmeling in te geven - of die nu bij dezelfde operator klant is of niet - en het bericht te versturen. Door de handen in elkaar te slaan en hun klanten een nieuwe functie te bieden hopen de drie GSM-operatoren de groei van de mobiele telefonie in België nog verder te versterken.

© Copyright 2000 Proximus. All rights reserved.

Deel: ' Belgische operatoren sluiten roamingakkoord SMS-berichten '