Onderwerp: Studio FM: Belgische internetradio in de lift! Auteur: Hans Claesen
Plaats: 2440 Geel
Tel.: 0495/23 14 99
Fax:

Sinds 2 weken is belgi‰ een radiostation rijker. Geen reden tot paniek bij mr Van Rompuy, de FM-band hoeft geen capaciteit in te leveren.
Studio FM zendt uit over internet, een media dat relatief nieuw is in de radiowereld.
De programmamakers richten zich op een jong (of jong-voelend) publiek dat zich enerzijds weten te vinden in het muziek- en uitgaansmilieu, anderzijds in de multimedia- en internetwereld. De programma's bestaan uit kwalitatieve radioshows die in de eerste plaats de muziekliefhebber willen verwennen, maar ook informatie in verband met de muziekwereld, evenementen en internet aan de man brengen.
Een radiotoestel heeft de luisteraar niet nodig. Een computer met geluidskaart en internetverbinding is voldoende om dit radiostation in de huiskamer te halen.
Een groot voordeel van deze zender is dat hij over de ganse wereld te beluisteren is, zodat je op de komende vakanties je favoriete zender niet hoeft te missen.
De bijhorene site is nog volop in ontwikkeling; op het programma staan ondermeer de Belgische DJ-Pages, waar elke zichzelf respecterende DJ zichzelf kan promoten. Een evenementenkalender is in opbouw, en ook een zoekersrubriek komt eraan. Aan deze laatste onderwerpen kan de luisteraar interactief meewerken. De Studio FM site bekijk je op https://studiofm.cjb.net , informatie over hoe je kan luisteren met Realplayer of Winamp naar dit radiostation vind je hier eveneens terug.

Deel: ' Belgische radiozender 'Studio FM' zendt uit via Internet '