Bell & Howell Mail and Messaging Technologies introduceert de nieuwe reeks Vitesse Inserters

Zwanenburg, juni 1999 - - Bell & Howell MMT introduceert een nieuwe, verbeterde reeks Vitesse Inserters, die tegemoetkomt aan de steeds hogere eisen vanuit de postverwerkingsindustrie. De nieuwe Vitesse-reeks combineert accurate postverwerking met een hoge productiesnelheid om tijdige postverwerking te garanderen. Daarbij wordt de kwaliteit gewaarborgd en tegemoetgekomen aan de wensen en behoeften van de klant.

Productiviteit, veelzijdigheid, nauwkeurigheid
De productiviteit, veelzijdigheid en nauwkeurigheid van de nieuwe Vitesse Inserters zijn vergroot door een combinatie van technische en uiterlijke aanpassingen. Tot op heden was voor complexe zendingen - zoals catalogi, bedrijfsrapporten, verzekeringspolissen en het bijvoegen van brochures - soms handmatige invoering nodig. Nu kunnen deze verzendingen volledig worden geautomatiseerd met de nieuwe Vitesse C4- en C5-modellen. Beide machines zijn uiterst veelzijdig en kunnen uiteenlopende envelopformaten - van C6 tot B4 - verwerken.

Voor uitzonderlijke nauwkeurigheid kan de Vitesse-reeks worden uitgerust met optionele nieuwe intelligente 'gripper arms'. Deze zorgen voor een kortere insteltijd en sluiten eventuele menselijke fouten uit. Door 'vacuüm-controle' worden documenten en bijlagen tijdens de verwerking gescheiden, waarna de gripper arms elk afzonderlijke item uit de bijlagenstations halen. Hierbij wordt automatisch rekening gehouden met de dikte van het document. Gedurende de verwerkingscyclus voeren de gripper arms een 'self-check' uit. Deze nauwkeurigheid zorgt ervoor dat foute of dubbele bijlagen onmiddellijk worden herkend. Op dat moment kan de operator zo'n verkeerde set apart houden of negeren. Deze functie vergroot de controle door de operator en betekent dat de productie slechts wordt gestopt wanneer dat van groot belang is.

De productiviteit van de Vitesse-reeks is vergroot door de hoge capaciteit van de optionele envelop-laders. Er kunnen tot 2.500 enveloppen in een keer worden geladen. Hierdoor kan de operator tevens andere taken uitvoeren. Verder zorgt deze vergrote capaciteit dat de optimale stapelhoogte van elk type envelop in de envelop-lader constant blijft waardoor de enveloppentoevoer optimaal blijft.

Extra bijlagenstations kunnen - in modules van vier of zes stations - worden toegevoegd aan de Vitesse Inserters. Ook kunnen modulaire AIMS-uitbreidingen uit de Bell & Howell reeks worden geïntegreerd, waardoor documentenstromen verder geautomatiseerd kunnen worden.

Bedieningsgemak en betere werkomgeving
De uiterlijke aanpassingen van de Vitesse-reeks zorgen voor meer bedieningsgemak. De operator heeft een constant overzicht over de job die wordt uitgevoerd en kan hierdoor eenvoudig en snel aanpassingen uitvoeren. Daarnaast is de totale hoogte van de systemen verlaagd waardoor die makkelijker te bedienen zijn. De bijlagenstations zijn ergonomisch ontworpen hetgeen de toegankelijkheid vergroot. Dit maakt het voor de operator eenvoudiger de bijlagen in te leggen en aanpassingen uit te voeren terwijl het systeem produceert.

De nieuwe Vitesse modellen hebben een zeer laag geluidsniveau. Hiermee is dus reeds ingespeeld op mogelijke toekomstige veranderingen in de wetgeving met betrekking tot het toegestane geluidsniveau. Het lage geluidsniveau bevordert de productiviteit van de operator en maakt de werkomgeving aangenamer.

Veiligheid
Een nieuw operating systeem, gebaseerd op een verbeterde PC user interface (EUI), maakt een hogere flexibiliteit met betrekking tot job processing mogelijk en zorgt tevens voor een nauwkeurige toegangscontrole. Elke hoeveelheid geprogrammeerde jobs kan worden opgeslagen en 'gedownload' indien dit noodzakelijk is waardoor de insteltijd korter wordt. Als een nieuwe job afwijkt van een bestaand opgeslagen programma, kunnen de opgeslagen instructies toegankelijk worden gemaakt en indien vereist aangepast.

Daarnaast kunnen aan job-bestanden herkenbare titels gegeven worden, in plaats van deze slechts te voorzien van data of nummers. Om de veiligheid te verhogen kunnen unieke passwords aan werkgroepen of individuen worden toegekend zodat bepaalde functionaliteiten alleen voor de juiste operators toegankelijk zijn.

De Vitesse-systemen zijn voorzien van een 'audit trail' van de te verwerken job. Door gebruik te maken van een document 'identifier' (zowel BCR als OCR), kan het EUI-systeem de voortgang van elk document door het gehele integriteit verzekerd omdat elk verkeerd verwerkt document door het systeem wordt herkend.

ANR-bestanden (Account Number Reporting) kunnen gegenereerd worden aan het eind van elke job. Ze bevatten details van de originele job-instructies en van de documentenset die naar elk adres op de mailinglijst is toegestuurd. ANR staat dan voor 'verzendbevestiging' en verhoogt de documentintegriteit.

Future proof
De nieuwe Vitesse-reeks is zo ontworpen dat toekomstige technologische veranderingen op een eenvoudige wijze aangepast kunnen worden in het systeem.

De reeks is een geïntegreerd onderdeel van Bell & Howell's 'Mail Communications Factory' strategie. Hierbij worden alle aspecten van de mailprocessing cyclus gecombineerd tot een afzonderlijk gecontroleerde workflow. Gebruik wordt gemaakt van het geheel van componenten die op maat gemaakt worden voor elke gebruiker.

Bell & Howell Nederland b.v., Postbus 53, 1160 AB Zwanenburg. Telefoon: 020 - 407 35 30, fax: 020 - 407 35 35

Over Bell & Howell
Bell & Howell - met haar hoofdkantoor in Skokie, Illinois (VS) - is een leidende aanbieder van informatieoplossingen en diensten aan ondernemingen in de hele wereld. Alle divisies zijn gericht op het bewerken van informatie door middel van software en dienstverlening, waardoor klanten effectiever en efficiënter kunnen opereren.
Bell & Howell Mail and Messaging Technologies levert en ontwikkelt oplossingen die gericht zijn op bedrijven met een hoge verzendingsproductie, zoals financiële instituties, bedrijven die creditcards verwerken, telecommunicatie- en verzekeringsbedrijven, nutsbedrijven, direct mailers en dienstverlenende bureaus. Deze bedrijven bewerken hun dagelijkse mailings (zoals mededelingen en facturen) tot doelgerichte documenten en elektronische klantencommunicatie. Het bedrijf biedt haar klanten een reeks geïntegreerde systeem- en serviceoplossingen. Hiertoe behoren ook gegevensbewerkings- en databasegestuurde couverteersoftware, snelle couverteer- en sorteersystemen en uitgebreide service, ondersteuning en financieringsmogelijkheden. Nadere informatie over the Bell & Howell Company is beschikbaar op de website: www.bellhowell.com..

Redactionele informatie:
Influx PR - Jakob Brons/Margienke Bos, Deventerstraat 81, 7322 JL APELDOORN.
Tel.: 055 - 366 3034, fax: 055 - 360 2661, e-mail: Influx_PR@CompuServe.com.
Ref.:Pb0399

Deel: ' Bell & Howell introduceert nieuwe reeks Vitesse Inserters '