Bell & Howell rondt transactie met Infonautics af

Skokie, Illinois (VS), januari 2000 - Bell & Howell heeft een belangrijke transactie afgerond met Infonautics. De K-12-internetonderneming die tot de Information & Learning divisie van Bell & Howell behoort, is samengegaan met Electric Library, de K-12 onderneming van Infonautics. Het Amerikaanse K-programma, waarvan K-12 deel uitmaakt, is een onderwijsprogramma waarin het Internet een belangrijke rol speelt. De nieuwe onderneming is aanwezig in bijna 50.000 scholen in de Verenigde Staten en bereikt ongeveer 25 miljoen leerlingen per dag.

'Bell & Howell heeft bijna vijftig procent van de aandelen en het project heeft 55 miljoen USD ontvangen uit privé-fondsen. Deze financiële ondersteuning van de voornaamste kapitaalpartners onderstreept de kracht van het business model van de nieuwe onderneming. We zijn - mede door deze investering, de onlangs afgesloten overname van SchoolLife.net en een overeenkomst met KOZ.com - op weg naar een 'community'-platform dat ouders, leraren en leerlingen verbindt' zegt Jack Lynch, president en Chief Executive Officer van het nieuwe bedrijf.

Jim Roemer, Voorzitter en Chief Executive Officer bij Bell & Howell voegt toe: 'De verkregen investering en de reeds ingenomen positie van de onderneming in de K-12 markt geven aan dat het de potentie heeft marktleider te worden. We verwachten dat het uiteindelijk een zelfstandige eenheid zal vormen, met eigen aandelen. Tot die tijd blijft het bedrijf zijn partnernetwerk en componenten uitbreiden voor een geslaagde K-12-strategie.'

Over Infonautics
Infonautics, Inc. is een toonaangevende onderneming op het gebied van persoonlijke en doelgerichte internetinformatiediensten voor internetgebruikers wereldwijd. Het Infonautics Network met webeigenschappen omvat het onderscheiden Infonautics Sleuth-platform en het populaire Elibrary-platform, bestaand uit Electric Library en Encyclopedia.com. Electric Library was de eerste referentiedienst in zijn soort op het Internet en is - met meer dan 83.000 betalende abonnees - een van de grootste abonneesites op het Web. Infonautics is opgericht in november 1992 en heeft haar hoofdkantoor in Wayne, Pennsylvania (VS).

Over Bell & Howell
Bell & Howell - met haar hoofdkantoor in Skokie, Illinois (VS) - is een leidende aanbieder van informatieoplossingen en diensten aan ondernemingen in de hele wereld. Alle divisies zijn gericht op het bewerken van informatie door middel van software en dienstverlening, waardoor klanten effectiever en efficiënter kunnen opereren. Nadere inormatie over Bell & Howell is beschikbaar op: https://www.bellhowell.com

__________________________________________________________________________ Redactionele informatie: Influx PR - Margienke Bos/Jakob Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Tel.: 055 - 366 3034, fax: 055 - 360 2661, e-mail: prinflux@cs.com. Ref.:Pb0200

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -