Den Haag, 31 maart 2000

Ben in heel Nederland

Met ingang van 3 april 2000 heeft Ben landelijke dekking en kan iedereen in vrijwel geheel Nederland mobiel bellen met Ben. Op diezelfde datum treden ook de nieuwe tariefplannen van Ben in werking. Op basis van marktontwikkelingen verlaagt Ben de tarieven voor Ben vrij (PrePaid) naar f 0,75 per minuut. De tarieven voor nieuwe abonnees die weinig bellen worden om diezelfde reden enigszins verhoogd.
Ben bellers betalen nog steedsf 0,- abonnementskosten. Ben abonnees kennen geen piek- of daluren. Daarmee blijft het aanbod van Ben helder.
Met de ingebruikname van een aantal belangrijke basisstations in het GSM netwerk kunnen Ben bellers nu in vrijwel geheel Nederland bellen en gebeld worden. Doordat gemeenten steeds hogere eisen stellen aan de plaatsing van zendmasten, blijven er nog enkele gebieden met beperkte of geen dekking. Ben blijft echter investeren in de verbetering van het netwerk. Zo is recentelijk een extra investering in het netwerk gedaan van ruim 450 miljoen gulden, die het netwerk geschikt maakt voor nieuwe diensten en functionaliteiten zoals WAP en GPRS.

Het aanbod van Ben
Ben introduceert op 3 april ook enkele aanpassingen in de tarieven voor nieuwe Ben abonnees. Aan de structuur van de prijsplannen verandert echter niets. Het aanbod van Ben blijft helder en eerlijk. Met Ben bel je zonder abonnementskosten en met één tarief voor piek- en daluren en voor bellen naar zowel vaste als mobiele telefoons. Toekomstige Ben abonnees kunnen kiezen uit Ben soms (30 minuten voor f 20,-), Ben regelmatig (80 minuten voor f 40,-), Ben vaak (180 minuten voor f 60,-) en Ben extra (320 minuten voor f 80,-). Belminuten zijn twee maanden geldig. Voor huidige Ben abonnees verandert er niets. Ben vrij (PrePaid) bellers bellen vanaf nu nog voordeliger met Ben vrij (f 0,75 per minuut of f 0,95 /f 0,35 piek/dal).

Over Ben
Ben Nederland B.V. is een Nederlands bedrijf met als aandeelhouders Belgacom (70,6%) en Tele Danmark (29,4%). Ben heeft momenteel 400.000 bellers en biedt producten en diensten aan voor zowel privé- als zakelijk gebruik. Ben heeft een landelijk dekkend GSM 1800 netwerk. Ben abonnees kunnen bellen in ruim 40 landen, waaronder de belangrijkste Europese vakantielanden. Ben is Partner in Sport van NOC*NSF.

Deel: ' Ben biedt dekking in heel Nederland '