Ref: 99/1127

Den Haag, 15 oktober 1999

Ben ook in Midden-Nederland

Ben, Nederlands jongste aanbieder van mobiele telefonie, heeft het bereik van het netwerk flink uitgebreid. Inmiddels kunnen ook de inwoners van Midden-Nederland, Noord-Brabant, Arnhem en Nijmegen en een deel van Zeeland bellen met Ben. Dit was al langer mogelijk in de Randstad en in Midden-Brabant. Met deze uitbreiding kan meer dan de helft van alle Nederlanders vanaf een kwartje per minuut bellen op het modernste (GSM1800) mobiele netwerk van Nederland. Ben bellers betalen alleen voor wat ze daadwerkelijk gebruiken. De abonnementskosten bedragen ƒ 0,-. Niet gebelde minuten nemen zij mee naar de volgende maanden.

Ben maakte vanaf 4 februari 1999 een bliksemstart in de Randstad. Korte tijd later werd ook een groot deel van Brabant aan het netwerk toegevoegd. Ben introduceerde het zogenaamde ƒ0,- abonnement en beltegoed waarmee de Ben abonnee afhankelijk van zijn of haar belgedrag minuten inkoopt tegen een tarief vanaf ƒ 0,25 per minuut. Niet gebelde minuten gaan mee naar de volgende maanden. Ben abonnees hebben ruime keus in toestellen. Onlangs voegde Ben daaraan een pakket toe met de populaire Nokia 3210 die met verwisselbare voor- en achterkanten een heel persoonlijk jasje kan krijgen. Bellers die kiezen voor Ben vrij (pre paid) kunnen profiteren van het nieuwe Ben vrij Siemens pakket met de Siemens C25. Dit pakket kost ƒ 249,- inclusief ƒ 50,- beltegoed.

Uitbreiding netwerk
Ben is blij met de forse uitbreiding van het netwerk die is gerealiseerd. De uitbouw van het Ben-netwerk heeft in de afgelopen maanden ernstige hinder ondervonden van de onduidelijke regelgeving ten aanzien van het plaatsen van GSM antenne-installaties. Veel gemeenten hebben de bouw vertraagd door aanvullende eisen te stellen. Daardoor kunnen veel Nederlandse bellers nog niet profiteren van het bijzondere product van Ben. Toch houdt Ben vast aan de kwaliteitsnorm dat slechts gebieden met hoogwaardige dekking aan het netwerk worden toegevoegd. Ben voorziet nog voor het einde van de winter een volgende omvangrijke uitbreiding van het netwerk, maar in enkele 'problematische gemeenten' zal de dekking wellicht niet volledig aan de wensen van de consument voldoen.

Over Ben
Ben Nederland B.V. is een Nederlands bedrijf met als aandeelhouders Belgacom (70,6%) en Tele Danmark (29,4%). Het netwerk van Ben wordt gebouwd door Nokia. Ben biedt producten en diensten voor zowel zakelijk als privé-gebruik. Ben is Partner in Sport van NOC*NSF.

Deel: ' Ben ook in Midden-Nederland '