Den Haag, 2 december 1999

Ben winnaar NIMA Marketing Jaarprijs 1999

Ben, Nederlands jongste aanbieder van mobiele telecommunicatie, is de winnaar van de NIMA Marketing Jaarprijs 1999. De orginaliteit van de marketingaanpak en de positionering onderscheiden Ben van andere bedrijven. Ben spreekt een brede doelgroep aan en weet die ook te bereiken, aldus de Nederlandse marketeers.

Voor de nominatie voor de NIMA Marketing Jaarprijs is een onderzoek gehouden onder Nederlandse marketeers. Ben kreeg 30 procent van de stemmen. Volgens hen heeft Ben een unieke vorm van loyaliteit bewerkstelligd door het product ondergeschikt te maken aan het imago en de positionering. Ben wijkt af van de aanpak van de andere aanbieders van mobiele telefonie. Volgens de Nederlandse marketeers heeft Ben een duidelijk eigen gezicht. Zij omschrijven dat als eigenwijs, maar niet te eigenwijs, rustig en niet agressief. De communicatie van Ben is relevant en actueel. Deelnemers aan het onderzoek vonden verder dat de simpele, aansprekende naam op een goede manier bekend is gemaakt. Bovendien vinden zij Ben een persoonlijke naam, waardoor volgens hen het bedrijf zelf ook als een persoon wordt gezien.

Erkenning
Ben is erg blij met de prijs en ziet de NIMA Marketing Jaarprijs 1999 als een erkenning voor de manier waarop Ben met marketing omgaat en als beloning voor de inzet van haar medewerkers. Werner Schrijver, commercieel directeur van Ben, ontving de prijs, die bestaat uit een bronzen beeld van Guusje Hamelink, tijdens het 16e NIMA Marketing Congres uit handen van Sannie Wijland, de algemeen directeur van het NIMA.

Over Ben
Ben Nederland B.V. is een Nederlands bedrijf met als aandeelhouders Belgacom (70,6%) en Tele Danmark (29,4%). Ben biedt producten en diensten aan voor zowel privé- als zakelijk gebruik. Inmiddels kunnen inwoners van de Randstad, Midden-Nederland, Noord-Brabant, Arnhem en Nijmegen en delen van Zeeland bellen met Ben. Ben blijft werken aan een groter en kwalitatief hoogstaand netwerk en dit zal naar verwachting winter 1999 landelijk dekkend zijn. Het netwerk van Ben wordt gebouwd door Nokia. Ben is Partner in Sport van NOC*NSF.

Deel: ' Ben winnaar NIMA Marketing Jaarprijs 1999 '