- PERSBERICHT -

Hoofddorp, 24 augustus 2001

ARIBA EN CAPS RESEARCH INITIEREN EERSTE BRANCHE-BREED MULTI-VENDOR DIGITAAL BENCHMARK PROGRAMMA VOOR B2B eCOMMERCE

eC3 programma voorziet bedrijfsleven van relevante informatie ten behoeve van verbetering inzetbaarheid eProcurement systeem

CAPS Research (Center for Advanced Purchasing Studies) en Ariba, Inc. (Nasdaq: ARBA), leverancier van B2B eCommerce oplossingen, hebben vandaag de ontwikkeling van eC3 aangekondigd. Het eC3 programma is een branche-breed digitaal benchmark programma dat bedrijven kan voorzien van relevante statistische gegevens en 'best practices' waarmee de inzetbaarheid van hun elektronisch inkoopsysteem wordt verbeterd. Alle grote bedrijven kunnen meedoen aan het eC3 programma ongeacht welk eProcurement systeem wordt gebruikt.

Het eC3 programma (Collect, Compare en Collaborate) zal het handmatige benchmarking proces - dat CAPS traditioneel gebruikt voor het verzamelen en analyseren van data - uitbreiden met een naadloos elektronisch proces. Dit proces vergroot de breedte en diepte van verkregen cijfers en verkort de traditionele benchmarkcycli met 75%. De afgelopen zes maanden hebben Ariba en CAPS Research gewerkt aan het definiëren en selecteren van de relevante statistische gegevens en het standaardiseren van het data-verzamelingproces. Dit om een geautomatiseerde verzameling van actuele gebruiksdata binnen het bestaande eProcurement systeem van de klant mogelijk te maken. Het eC3 programma is gemodelleerd aan het huidige Ariba Benchmarking Scorecard dat gratis aan klanten werd verstrekt vanaf september 2000.
De standaard data definities zijn vanaf 24 augustus 2001 beschikbaar op de website van CAPS Research Web via http://www.capsresearch.org

Het project richt zich op eProcurement transacties en levert de volgende voordelen op:
- Measurement - definieert de belangrijkste statistische gegevens die nodig zijn voor succesvolle inzet en gebruik van de eProcurement systemen op bedrijfsniveau.
- Comparision - creëert zinvolle targets voor eProcurement gebaseerd op relevante vergelijkingen binnen de bedrijfstak en de beste prestaties wereldwijd.
- Improvement - stelt huidige en nieuwe eProcurement gebruikers in staat om de wereldwijde 'best - practices' in eProcurement beter te begrijpen en deze passend te integreren in hun eigen roll-out plannen.
"eC3 is het eerste elektronische benchmark initiatief dat cijfers en processen over de transacties objectief verzamelt, meet en analyseert. Daarmee is het een belangrijke stap voorwaarts voor branche-brede eCommerce" , aldus Dr. Phillip Carter, Executive Director CAPS Research. Carter: "Bedrijven die deelnemen aan het eC3 programma krijgen meer inzicht in hun eigen inkoopsystemen, zijn in staat om besparingen en doelmatigheden in hun inkoopsysteem aan te wijzen en kunnen op die manier continu verbeteringen doorvoeren waardoor het inkoopbeleid voordelen biedt ten opzichte van de concurrent.'

"In het huidige economische klimaat is het niet genoeg om een eProcurement systeem te plaatsen en er dan vanuit te gaan dat je daarmee ook tijd en geld bespaart. Je moet het ook kunnen meten en aantonen", zegt Keith Krach, Voorzitter Raad van Bestuur en CEO a.i. van Ariba. Krach: "Wij erkennen al langer het belang van het meten en managen van de waarde die wij leveren aan onze klanten. De samenwerking met een gerespecteerd en onafhankelijke autoriteit in de eProcurement industrie zoals CAPS Research is dan ook geweldig."

Over Ariba
Ariba, Inc. is de wereldwijde marktleidende leverancier van business-to-business (B2B) eCommerce oplossingen. Ariba's open, end-to-end, en interoperationele software oplossingen en hosted web-based commerce diensten, maken efficiënte online handel, integratie en samenwerking tussen B2B marktplaatsen, kopers, leveranciers en service providers mogelijk. Het wereldwijde bereik en de best-of-breed functionaliteiten van de Ariba B2B eCommerce oplossingen creëren met behulp van het internet schaalvoordelen en efficiency op processen voor toonaangevende bedrijven over de hele wereld. Ariba is in Nederland te bereiken op telefoonnummer +31 (0)23 568 47 20 of www.ariba.com.


- EINDE BERICHT -

Deel: ' Benchmark voor b2b commerce van Ariba en Caps Research '




Lees ook