Benefiet/jubileum gospel-concert

Jubileumconcert m.m.v. Marcel & Lydia Zimmer en E.M.S. Gospelkoor o.l.v. Michel van Eerden

ZOETERMEER, 20140224 -- De 50e verjaardag is voor veel mensen een bijzondere mijlpaal die het verdient om op een speciale manier gevierd te worden. Dat geldt zeker voor Michel van Eerden, die dit op zaterdag 15 maart 2014 doet met een bijzonder concert in de Parousia Gemeente in Zoetermeer. Hier werken onder andere Marcel & Lydia Zimmer, het EMS Gospelkoor en een band uit de Evangelische Gemeente Parousia aan mee. De opbrengst van het concert gaat naar Stichting Amigos en komt zo ten goede aan hulp voor kansarmen; dichtbij en ver weg!

Michel van Eerden viert met het concert op 15 maart 2014 niet alleen zijn verjaardag, maar staat ook stil bij een andere mijlpaal. Het is dat jaar immers 40 jaar geleden dat zijn muzikale reis binnen de kerk begon. “Mijn ‘kerkelijke muzikale loopbaan’ begon in 1974 bij het kinderkoor van de parochiekerk Heilige Kruisverheffing in Rotterdam-IJsselmonde” vertelt hij. “Ik mag met het talent dat mij door de Hemelse Vader is gegeven, Hem en zijn gemeente al zo’n 40 jaar dienen.” Wat begon met een kinderkoor en pianolessen, groeide uit tot een huidige Kerkmusicus III opleiding om via het Bisdom Rotterdam, koordirigent te worden. Van Eerden: “Het is een zegening dit te mogen doen. Daarom organiseer ik uit dankbaarheid naar onze Hemelse Vader dit concert.”

De verschillende deelnemers aan het concert onder leiding Michel van Eerden, staan samen garant voor een veelkleurige avond!

Marcel & Lydia Zimmer timmeren als muzikaal echtpaar al jaren aan de weg. Hun volwassen- en kinder-cds kennen grote groep liefhebbers en veel van hun liedjes worden landelijk gezongen, zoals ‘Herstel Mijn Eerste Liefde’ en ‘Heer U Bent Altijd Bij Mij’. Onlangs brachten zij ‘Het Grote Geheim’ uit; een album met nieuwe liedjes, gebracht in een akoestische setting.

Het EMS gospelkoor uit de Heilige Laurentiusparochie in Stompwijk en een band uit de Parousia Gemeente in Zoetermeer maken het podium compleet.

[Flyer Benefiet/jubileum gosple-concert in Zoetermeer]

Het jubileum krijgt een des te specialere aankleding door ook een benefietavond te zijn. De opbrengst van de avond is namelijk bestemd voor Stichting Amigos (www.stichtingamigos.nl). Deze stichting, ondersteunt het werk van Linda de Jong uit Stompwijk, zet zich in voor kansarme mensen en met name kinderen. Met behulp van allerlei initiatieven (zowel dichtbij als veraf) voorziet de stichting in het ondersteunen van primaire levensbehoeften, onderwijs en medische benodigdheden.

Voor bestellen kaarten: www.events4christ.nl

Deel: ' Benefiet/jubileum gospel-concert '