Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Hoogezand 11/02/99

Benefietconcert politiemuziekkorps met Wia Buze/ Opbrengsten voor NSG

Vrijdag 5 november 1999

Het Regionaal Politie Muziekcorps Groningen geeft op vrijdag 5 november 1999 een concert in theater 't Kielzog in Hoogezand, aanvang 20.00 uur. Aan het concert wordt meegewerkt door de bekende Groningse zangeres Wia Buze. Zij zingt tijdens het concert een aantal van haar bekendste liedjes, waarbij ze begeleid wordt door de muzikanten van het politiemuziekkorps. De orkestarrangementen voor deze liedjes zijn geschreven door chef-dirigent Wim Jongen en assistent-dirigent Reinder Klei. Het concert wordt georganiseerd door de John Welch Lodge van de vereniging Odd Fellows. De opbrengsten worden ter beschikking gesteld van de Nederlandse Sportbond voor mensen met een verstandelijke handicap (NSG). Zowel het politiemuziekkorps als Wia Buze werken belangeloos aan het concert mee.

Regionaal Politie Muziekcorps Groningen (RPMG) bestaat uit twee onderdelen te weten een fanfare orkest bestaande uit 45 muzikanten en een uit 15 personen bestaande malletband (slagwerkensemble). Het fanfareorkest speelt een programma waarin veel muziek is opgenomen die speciaal voor fanfare is gecomponeerd of gearrangeerd. Daarnaast staan bewerkingen van bekende muziekstukken op het programma waaronder een deel uit de Deutsche Messe in F van Franz Schubert. Onder leiding van instructeur Ronald Bosman brengt de malletband een muzikale show met een eigen stijl en sound. Muziek uit de musical Miss Saigon en een compilatie van muziek uit de film 'Grease' completeren het concertprogramma van het RPMG.

Het Regionaal Politie Muziekcorps Groningen is het muzikale visitekaartje van Regiopolitie Groningen. De leden van het RPMG zijn voor een groot deel in dienst bij Regiopolitie Groningen. Het politiemuziekkorps treedt ongeveer 30 keer per jaar op, veelal voor politie en justitie. Daarnaast verzorgt het RPMG concerten in de gehele provincie Groningen, maar ook in andere delen van het land en in het buitenland. De malletband staat onder leiding van instructeur Ronald Bosman. De algehele muzikale leiding van het politiemuziekkorps is in handen van chef-dirigent Wim Jongen.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, telefoon 0 50 - 5 995 010

Deel: ' Benefietconcert politiemuziekkorps met Wia Buze '