Residentieorkest

Nieuws van het Residentie Orkest

Benefietconcert ten bate van Tuzla

Van Zweden dirigeert zaterdag 15 mei: Residentie Orkest o.l.v. Jaap van Zweden

Op zaterdag 15 mei a.s. geeft het Residentie Orkest onder leiding van zijn toekomstige chefdirigent Jaap van Zweden een benefietconcert ten bate van de Bosnische stad Tuzla. Voor de wederopbouw van het muziekleven in deze stad is het van groot belang dat er voor de muziekschool muziekinstrumenten beschikbaar worden gesteld en dat er een muziekbibliotheek kan worden opgebouwd. Om daarin te kunnen voorzien is het Residentie Orkest voornemens om in samenwerking met het Koorenhuis een bedrag van ƒ100.000 gulden in te zamelen: een bedrag waarmee Tuzla enorm geholpen is.

Tijdens het benefietconcert treedt het Residentie Orkest op in de Negende symfonie, Uit de Nieuwe Wereld van Dvorák. Het gedeelte voor de pauze wordt verzorgd door de Koninklijke Militaire Kapel met een uitvoering van Lord of the Rings van Johan de Meij.

Het concert maakt deel uit van Cultural Cooperation Tuzla-The Hague, een initatief van de Koninklijke Schouwburg. Inmiddels hebben ook andere culturele instellingen in Den Haag zich bereid verklaart aan de actie mee te werken. Zo is er in het Bosnisch Cultureel Centrum een nieuw theaterlicht geïnstalleerd door technici van Stella Den Haag en de Koninklijke Schouwburg. Het Haags Filmhuis werkt bovendien mee aan de realisatie van een filmhuis, annex politiek, cultureel debatcentrum en Internet-café.

Het benefietconcert vangt aan om 20.15 uur. De toegang bedraagt voor particulieren ƒ100,- inclusief een hapje en een drankje na afloop.

info1@residentieorkest.nl

Colofon Copyright © 1996, 1997, 1998 het Residentie Orkest