Benoeming Frank Sonnemans als nieuwe CFO bij Kendrion N.V

ZEIST, 20130204 -- De Raad van Commissarissen van Kendrion N.V. is voornemens om de heer Frank Sonnemans (51) voor te dragen aan de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van Kendrion N.V., te houden op 15 april 2013, tot benoeming van nieuwe CFO en statutair bestuurder van Kendrion N.V. Op 16 november 2012 heeft Kendrion bekend gemaakt dat de huidige CFO Eiko Ris uiterlijk eind februari 2013 zal vertrekken wegens het aanvaarden van de positie van CFO bij Hertel Holding B.V. Frank Sonnemans zal op 18 februari 2013 zijn werkzaamheden voor Kendrion N.V. starten.

Frank Sonnemans is zijn loopbaan in 1985 begonnen bij Unilever en was daar tot 2004 werkzaam in verschillende functies waaronder Finance Director Frozen Fish International in Duitsland, Mergers & Acquisitons Manager op het Corporate Center in Londen, Finance and Supply Director Unilever Foods in Mexico en Vice President Investor Relations Unilever in Rotterdam. Van 2004 tot 2009 was hij CFO van Provimi. In de periode 2009 tot 2012 was Frank Sonnemans CFO van Koninklijke Ahrend N.V. Hij studeerde bedrijfseconomie en accountancy aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Frank Sonnemans heeft de Nederlandse nationaliteit. Jan van Kesteren, Voorzitter van de Raad van Commissarissen: "We zijn verheugd met de voorgenomen benoeming van Frank Sonnemans als onze nieuwe CFO. Wij verwachten dat Frank Sonnemans als CFO uitstekend in staat is om mede gezien zijn brede financiële en internationale ervaring, samen met CEO Piet Veenema en het overige management de strategische plannen ten uitvoer te brengen."

Profiel Kendrion N.V.
Kendrion N.V., een solution provider, ontwikkelt, produceert en verkoopt innovatieve hoogwaardige elektromagnetische systemen en componenten voor afnemers wereldwijd. De activiteiten van Kendrion worden uitgevoerd door vier businessunits, elk gericht op een specifiek marktsegment, te weten Industrial Magnetic Systems, Industrial Drive Systems, Passenger Car Systems en Commercial Vehicle Systems. Kendrion beschikt over leidende posities in een aantal business-to-business-nichemarkten. De voornaamste markt voor Kendrion is Duitsland, alhoewel andere landen aan importantie toenemen.

Kendrion-activiteiten
Kendrion ontwikkelt geavanceerde elektromagnetische oplossingen voor industriële toepassingen. Deze worden door afnemers over de hele wereld gebruikt in diverse systemen, waaronder liften, deursluitingen, industriële robots, medische apparatuur, elektrische schakelsystemen, diesel- en benzinemotoren, airconditioninginstallaties, motorkoelingsystemen en frisdrankautomaten. Belangrijke afnemers van Kendrion zijn onder andere Bosch, Continental, Daimler, Delphi, Eaton, Evobus, Hyundai, Siemens en Yutong.

Het aandeel Kendrion staat genoteerd aan de effectenbeurs NYSE Euronext te Amsterdam.

Zeist, 4 februari 2013

De Raad van Commissarissen en Directie

Zie dit persbericht in pdf-format: in het Nederlands, in het Engels

Deel: ' Benoeming Frank Sonnemans als nieuwe CFO bij Kendrion N.V '