Benoeming van Joint Global Coördinators en het bankensyndicaat voor de beursintroductie van KPN Mobiel N.V.

Koninklijke KPN N.V. ("KPN") en KPN Mobiel N.V. ("KPN Mobiel") maken bij deze bekend dat ABN AMRO Rothschild en JP Morgan Securities Ltd. zijn benoemd als Joint Global Co-ordinators en Joint Bookrunners voor de beursintroductie van KPN Mobiel. Daarnaast bestaat het bankensyndicaat uit Dresdner Kleinwort Benson en Salomon Smith Barney als Senior Co-Leads; Credit Suisse First Boston, Goldman Sachs, ING Barings en Warburg Dillon Read als Co-Leads; en Cazenove, Deutsche Bank, Dexia, DG Bank/Rabo Bank, MeesPierson en West LB als Co-Managers. De transactie bestaat uit een wereldwijde institutionele tranche en een retail tranche gericht op Nederland en Duitsland. De beursintroductie van KPN Mobiel, die volgt op de succesvolle introductie van KPNQwest, zal naar verwachting in het tweede kwartaal plaatsvinden.

KPN Mobiel is een leidende Europese mobiele telecommunicatie onderneming, actief als network operator en aanbieder van diensten op het gebied van mobiele telefonie en data. Momenteel is KPN Mobiel een volledige dochteronderneming van KPN. KPN is het toonaangevende nederlandse telecommunicatiebedrijf dat alleen of in samenwerking met partners in Nederland, Europa en ook andere delen van de wereld zijn klanten een uitgebreid pakket van geavanceerde informatie en communicatiediensten aanbiedt. In november 1999 werd KPN Mobiel een afzonderlijke juridische entiteit. De onderneming is hoofdzakelijk actief in Nederland, Duitsland en België en heeft ook belangen in mobiele telecommunicatie ondernemingen in Hongarije, de Oekraïne en Indonesië.

Verdere details omtrent de beursgang van KPN Mobiel worden gedurende de komende weken bekend gemaakt. Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met:

Koninklijke KPN N.V.
Cattrien van Buttingha Wichers

KPN Mobiel KPN N.V.
Bart Brouwer

KPN Mobiel KPN N.V.
Mariette Westerwoudt

Koninklijke KPN N.V.
Mediavoorlichting
Marinus Potman

ABN AMRO Rothschild
Menno de Jager - +44 20 7678 1740
Jan A de Ruiter - +31 20 628 1158

JP Morgan Securities Ltd.
Harry Hampson- +44 207325 5536
Alex Large - +44 207325 8589

This document is not an offer of securities for sale in the United States. The Securities are not being registered under the US Securities Act 1933, as amended (the "Securities Act") and may not be offered or sold in the United States or to or for account or benefit of US persons (as such terms are defined in Regulation S under the Securities Act) unless registered under the Securities Act or pursuant to an exemption from such registration. KPN Mobiel does not intend to register the securities under the Securities Act. Any offer of Securities in the United States will only be made by means of an offering circular that may be obtained from KPN Mobiel and that will contain detailed information about KPN Mobiel and its management, as well as financial statements.

Deel: ' Benoeming van Joint Global Coördinators KPN '