ABN AMRO Bank N.V.
Public Relations (AA 1130)
Foppingadreef 22
1102 BS Amsterdam Zuidoost
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
17 december 1999

BENOEMINGEN IN DE TOP BIJ ABN AMRO

Op 7 juli 1999 kondigde ABN AMRO de oprichting aan van de Divisie Europa. De Raad van Bestuur van ABN AMRO maakt thans de benoemingen bekend voor de posities van directeur-generaal binnen deze nieuwe divisie per 1 januari 2000. Over de oprichting van de Divisie Europa zal de Centrale Ondernemingsraad nog een advies uitbrengen, terwijl ook de European Staff Council geraadpleegd zal worden. Met de oprichting van de Divisie Europa geeft de bank invulling aan haar strategie om met gebundelde kracht en prioriteit verder te bouwen aan een leidende positie in Europa.

* Mr. H.J. Rutgers, thans directeur-generaal Verkoop van de Divisie Nederland, zal de verantwoordelijkheid krijgen voor Client Management in Nederland en België.

* De heer S.A. Lires Rial, thans directeur-generaal en chief executive officer (CEO) Azië-Pacific, zal de verantwoordelijkheid krijgen voor Client Management in de overige EU-landen plus Zwitserland.

* Mr. C.H.A. Collee, thans directeur-generaal Commerciële Ontwikkeling van de Divisie Nederland, zal de verantwoordelijkheid krijgen voor Business Development.

* Drs. J.C. ten Cate, thans directeur-generaal Kredieten en Speciale Financieringen van de Divisie Nederland, zal de verantwoordelijkheid krijgen voor Risk Management Europa.
* Drs. G.B.J. Hartsink, thans concerndirecteur Product Development binnen de Divisie Nederland, zal benoemd worden in de rang van directeur-generaal en de verantwoordelijkheid krijgen voor Operations.

De Divisie Europa zal onder leiding staan van Mr. R.W.J. Groenink, lid van de Raad van Bestuur en voorzitter van de Divisie Nederland. Per 11 mei 2000, als de heer Groenink Mr. P.J. Kalff opvolgt als voorzitter van de Raad van Bestuur van ABN AMRO,zal Drs. J.M. de Jong, lid van de Raad van Bestuur en de huidige voorzitter van de divisie Buitenland, de leiding van de Divisie Europa op zich nemen. Directeur-generaal Dr. Mr. J.J. Kamp zal actief blijven in zijn huidige positie van EU Liaison Officer te Brussel.

Veranderingen binnen Divisie Buitenland

Als gevolg van bovenstaande benoemingen in de Divisie Europa zal sprake zijn van de volgende veranderingen in de leiding van de Divisie Buitenland:

* Drs. F.G.H. Deckers, thans directeur-generaal en CEO Latijns-Amerika en Caraïbisch Gebied, zal als CEO de verantwoordelijkheid krijgen voor de regio Azië-Pacific, standplaats Singapore.

* Mr. M.A. Kloosterman, thans concerndirecteur Structured Finance, zal benoemd worden in de rang van directeur-generaal en de heer Deckers in São Paulo opvolgen als CEO voor Latijns-Amerika en het Caraïbisch Gebied.

Mr. J. Koopman, directeur-generaal Europa binnen de huidige Divisie Buitenland, blijft verantwoordelijk voor Centraal en Oost Europa en Centraal Azië en krijgt tevens de regio Midden-Oosten en Afrika in zijn portefeuille. Zoals onlangs reeds aangekondigd zal Mr. J.Ch.L. Kuiper, lid van de Raad van Bestuur, de leiding van de Divisie Buitenland overnemen van de heer De Jong per 11 mei 2000.

De nieuwe Divisie Europa wordt evenals de andere divisies van de bank geleid vanuit Amsterdam en omvat ruim 1.000 kantoren in de EU-landen en Zwitserland. Na de implementatie van de beoogde organisatiewijzigingen zal ABN AMRO bestaan uit de volgende vier profit centers: de Divisie Europa, de Divisie Buitenland (= rest van de wereld), de Divisie Investment Banking en ABN AMRO Lease Holding.

Perscontacten:
Drs. A.J. Massar

Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend

Deel: ' Benoemingen in de top bij ABN Amro '