expostbus51

Datum: 4 oktober 1999
Nummer: 87

Benschop, Rinnooy Kan en Knapen gezamenlijk op internet

Staatssecretaris Benschop (Buitenlandse Zaken) en de heren Rinnooy Kan (Raad van Bestuur ING Groep) en Knapen (Raad van Bestuur PCM) debatteren morgen, 5 oktober, van 16.30 tot 17.30 uur over de uitbreiding van de Europese Unie naar Midden- en Oost-Europa. Dat debat is live te volgen (in beeld en geluid) op internet.
De drie heren debatteren niet alleen onderling, maar vooral met bezoekers van de internetsite, die Buitenlandse Zaken in samenwerking met cultureel centrum De Balie heeft opgezet. Het debat zal zich concentreren op de rol van werkgevers, werknemers, politici en media in Midden- en Oost-Europa. Op de site (www.verreburen.nl) wordt ook tussen studenten in Nederland en landen in Midden- en Oost-Europa gediscussieerd, is achtergrond-informatie te vinden over de uitbreiding van de Europese Unie en wordt een forumdiscussie gevoerd. Al deze activiteiten worden op 3 november aanstaande afgesloten met een Ronde Tafel-gesprek over de EU-uitbreiding in De Balie in Amsterdam. Een tiental opinieleiders uit West-, Midden- en Oost-Europa gaat op die dag met elkaar in discussie onder leiding van Andrée van Es, directeur van De Balie. Ook dat is live te volgen op www.verreburen.nl.

NOOT VOOR DE REDACTIE:

Voor nadere informatie: Directie Voorlichting en Communicatie, tel. 070-3486331 (Bart Jochems).

04 okt 99 15:31

Deel: ' Benschop, Rinnooy Kan en Knapen gezamenlijk op Internet '