Avro's Opsporing Verzocht

Lopende Zaken

Rotterdam: Man vermoord in de Koninginnenacht

In de nacht van donderdag 29 op vrijdag 30 april (Koninginnenacht) werd op gewelddadige wijze de 49-jarige John van Eijmeren in zijn woning aan het Wilbertoord in Rotterdam op om het leven gebracht. Het slachtoffer was een bekende in het homoseksuele uitgaansleven van Rotterdam. Hij werkte als boekhouder voor zowel bedrijven als particulieren.

Donderdagavond 18.00 uur werd hij met zijn auto nog gezien bij een benzinestation in Barendrecht. Tegen zijn moeder had hij gezegd dat hij die avond nog naar een klant moest. John was bezig met plannen te maken voor een commercieel, niet boekhoudkundig, bedrijfje op te richten. Niet bekend is of hij alleen was toen hij later die avond thuis kwam. Buren hadden rond middernacht wel gestommel in de woning van John gehoord. Het slachtoffer leefde teruggetrokken en had weinig contacten, behalve in de homowereld.

De politie vraagt:

- Wie is de klant waar John van Eijmeren donderdagavond 29 april een afspraak mee had?

- Wie heeft het slachtoffer na 18.00 uur die donderdag nog gezien? Vermoedelijk is hij in Rotterdam geweest. Bekend is dat hij die avond 14 kilometer heeft gereden.

- De politie wil graag in contact komen met mensen die meer over John van Eijmeren kunnen vertellen.

- Wie heeft er in algemene zin informatie die te maken heeft met deze moord?

Regiopolitie Rotterdam-Rijnmond
0800 - 61 02 (gratis)

De politie Rotterdam zal alle informatie discreet behandelen.

***Bekijk het originele bericht voor eventuele foto's***