Lopende Zaken

Voorschoten: moord op 40-jarige man

In de laadruimte van een bestelbus vond de politie op dinsdag 26 januari het lijk van de 40-jarige Jan Balfoort. Hij blijkt te zijn vermoord. De bus, een blauwe Hyundai type H-200 kenteken 03-VB-NN, stond al ongeveer een week geparkeerd op de Douwe van der Kraplaan in Voorschoten: niet ver van de Engelse school en vlakbij het plaatselijke kerkhof.

Getuigen zagen de bus voor het eerst op donderdag 21 januari rond 09.00 uur. Jantje, zoals hij genoemd werd, was een bekende figuur o.a. in het uitgaansleven van Voorschoten. Hij verhuurde ook kamelen voor bruiloften en partijen. Verder had hij een handel in ornamenten voor plafonds en muren aan de Wagenerf.

Het slachtoffer heeft op woensdag 20 januari Café Down Town in Voorschoten bezocht en 's avonds had hij nog een afspraak in Katwijk bij een autobedrijf. Kort na 19.00 uur vertrok hij naar Katwijk. Daar komt hij ongeveer om 19.30 uur aan en kort daarop ging hij weer weg. Daarna houdt elk spoor van hem op.

De politie vraagt:

- Wie heeft het genoemde bestelbusje op 20 januari, kort na 19.00 uur, zien rijden naar Katwijk?

- Wie heeft het bestelbusje diezelfde avond rond 19.30 uur in de omgeving van de Sandtlaan in Katwijk gezien?

- Wie heeft contact gehad met Jan Balfoort na 19.30 uur op 20 januari of kan informatie over hem geven na dat tijdstip?
- Heeft iemand iets verdachts gezien of gehoord in de avond en/of nacht van woensdag 20 op donderdag 21 januari in de omgeving van de Douwe van der Kraplaan in Voorschoten
waar de bestelbus 's morgens werd aangetroffen?
- Wie heeft in algemene zin informatie over deze zaak?

Regiopolitie Holland Midden
Bureau Voorschoten