Avro's Opsporing Verzocht

Lopende Zaken

Berghem: overval op auto

Woensdagavond 12 mei, iets na 19.00 uur, vertrekt een medewerker vanaf het magazijn van een bedrijf aan de Rijnstraat in Oss. Hij is onderweg naar de Rabobank in Berghem, waar hij geld moet storten. De man rijdt op de Osseweg in Berghem, richting rotonde, als hij ter hoogte van de sportvelden ineens met hoge snelheid door een lichtblauwe Volvo 340 wordt ingehaald. De medewerker neemt de rotonde rechtdoor de Kerkstraat in Berghem in en ziet aan het eind van deze straat ineens de Volvo weer rijden, maar nu heel langzaam. Dan begint hij argwaan te krijgen.

Aan het eind van de Kerkstraat gaat hij linksaf, rijdt de stoep op, zo dicht mogelijk naar de kluis van de bank. Terwijl hij dit doet komt een man op hem toelopen met een bivakmuts over zijn hoofd en een groot mes van zo'n 50 cm. in zijn hand. De medewerker handelt snel, rijdt naar voren in de richting van de overvaller en kan er vandoor gaan. De overval is mislukt. Wel hoort hij nog een klap, waarschijnlijk slaat de overvaller nog met zijn mes tegen de auto. De overvaller stapt in zijn auto en vlucht weg over het Bergereind in de richting van het bejaardenhuis.

Signalement dader:
Blanke man; 20-25 jaar; 1.80-1.85 mtr. lang; smal gezicht; slank postuur; kort blond haar, in stekels gedragen (stekeliger dan nu vertoond).

De politie vraagt:

- Wie (her)kent de dader aan de hand van de compositietekening in combinatie met het opgegeven signalement, wellicht in combinatie met de lichtblauwe Volvo 340?

- Wie heeft de Volvo zien rijden op woensdagavond 12 mei, na 19.00 uur, in de omgeving van Berghem?

- Wie heeft de overvaller zien wegrijden na de poging tot overval bij de Rabobank aan de Kerkstraat in Berghem?

Regiopolitie Brabant-Noord
Tel: 0800 - 61 04 (gratis)

***Bekijk het originele bericht voor eventuele foto's***