Avro's Opsporing Verzocht

Lopende Zaken

Den Dolder: overval op postkantoor

Vrijdag 23 april om 09.15 uur is het postkantoor aan de Paduaweg in Den Dolder, vlakbij Zeist, overvallen. Het postkantoor heeft maar 1 loket en dus ook 1 medewerker. Op het moment van de overval is het nog rustig. De medewerker helpt iemand die een strippenkaart wil hebben.

Als de overvaller binnenkomt gaat hij achter de klant staan en duwt haar dan plotseling hardhandig opzij. Hij stopt een zwart-witte plastic tas in de la en schreeuwt dat hij geld wil. Als de medewerker ziet dat de overvaller een pistool in zijn hand heeft begint hij geld in de tas te stoppen en schuift deze met het geld in de la van de balie, waar de overvaller zijn buit vervolgens uitgrist. Daarna gaat de man naar buiten, stapt op een groene fiets en verdwijnt linksaf op de Paduaweg in de richting van het bedrijf Overtoom.

Signalement dader:
Blanke man, ca. 30 jaar, 1.75-1.80 m. lang, normaal postuur, kort blond tot stekeltjes geschoren haar.
Hij had een bruine leren jas aan, die dicht ging met een rits en epauletten op de schouders had. Op beide voorfronten van de jas zaten opvallende kenmerken, mogelijk logo's. Verder droeg hij die dag een lichtkleurige housebroek; een donkerkleurige coltrui waarvan de col over zijn mond getrokken was; een zonnebril en in z'n linkeroor een grote goudkleurige oorring.

De politie vraagt:

- Wie kent of herkent de dader aan de hand van het gegeven signalement?

- Heeft iemand de dader zien fietsen die vrijdagmorgen de 23ste april, na 09.15 uur? Hij fietste op een groene fiets en had een zwart-witte plastic tas bij zich.

- Wie heeft iets in de omgeving van het postkantoor aan de Paduaweg in Den Dolder op vrijdag 23 april wat verband kan houden met de overval?
- Wie kan de politie verder helpen met de bruine leren jas?

Regiopolitie Utrecht
Tel: 0800 - 61 03 (gratis)

***Bekijk het originele bericht voor eventuele foto's***