Avro's Opsporing Verzocht

Deventer: twee gewapende overvallen

In vier dagen tijd is de Rabobank in winkelcentrum Keizerslanden aan het Karel de Grote- plein in Deventer overvallen. De politie vermoedt dat het beide keren om dezelfde dader gaat, doordat de werkwijze sterk op elkaar lijkt. Ook hebben medewerkers van de bank de stem van de overvaller herkent.

1e Overval
De eerste overval is op dinsdag 20 juli, 12.15 uur. Er is op dat moment 1 klant, een mevrouw, aanwezig. Plotseling wordt zij door een man van achteren vastgepakt en krijgt een vuurwapen tegen haar hoofd. Hij stopt een plastic tas in de baliela. Een medewerkster moet daar geld in stoppen. De overvaller komt zeer dreigend over. Hij loopt te zwaaien met zijn vuurwapen. De overvaller gaat er vandoor op een zwarte bromscooter. Hij steekt de Margrijnenenk over, de Koning Wenzelstraat in.

2e Overval
Vrijdag 23 juli, drie dagen later, nu om 09.45 uur. Weer is het rustig als dezelfde bank wordt overvallen. En mogelijk dus door dezelfde overvaller. Nu schreeuwt hij dat de klanten moeten gaan liggen. Weer zwaait hij met zijn vuurwapen en weer moet een medewerker geld in een plastic tas stoppen. De man is erg agressief naar de klanten. Helaas heeft niemand gezien hoe en waarheen de dader is gevlucht.

Signalement dader:
Man met getinte huidskleur; circa 30 jaar; 1.65-1.70 meter lang; stevig, wat gedrongen postuur; volle snor, vermoedelijk vals. bij de 1e overval heeft hij een baseballpet op; bij de 2e overval draagt hij een pruik.

De politie vraagt:

- Wie kent of herkent de dader aan de hand van het signalement, mogelijk in combinatie met de zwarte bromscooter?
- Wie heeft dinsdag 20 juli rond 12.15 uur of vrijdag 23 juli rond 09.45 uur iets gezien in de omgeving van de Rabobank in winkelcentrum Keizerslanden wat verband kan houden met deze overvallen?
- Heeft iemand gezien hoe en waarheen de dader na de overval op vrijdag 23 juli gevlucht is?

Regiopolitie IJsselland
Tel: 0800 - 61 03 (gratis)

***Bekijk het originele bericht voor eventuele foto's***

Deel: ' Bericht Avro's Opsporing Verzocht - 2203 '