Avro's Opsporing Verzocht

Lopende Zaken

Gieten: overval op juwelier/fotozaak

Donderdagavond 1 april is een juwelier, annex fotozaak, in het Drenthse Gieten overvallen.

Tegen 19.30 uur zijn er even geen klanten in de zaak en de eigenaar zit boven de zaak te eten, als hij de winkelbel hoort. Er zijn twee mannen binnengekomen. Een blijft achteraf staan en de ander vraagt om een pasfoto. De eigenaar loopt voorop naar de fotostudio, krijgt een harde klap op zijn achterhoofd en is knock-out. Zijn handen en voeten worden met tape vast gebonden en hij krijgt tape om zijn hoofd. Ruim een half uur later wordt hij gevonden. De overvallers zijn er dan met een flinke buit vandoor, bestaande uit 14-karaats gouden sieraden en een koffer met professionele foto apparatuur (Hasselblad 501).

Signalement daders:
Dader 1 (de man die om de pasfoto vroeg): Man met getinte huidskleur, mogelijk Zuid-Europees, 1.75-1.80 m. lang, uitpuilende ogen, platte neus en lang, sluik, donker haar. Hij droeg een windjack met witte afbeelding en een donkere broek en sprak gebrekkig Neder-lands.

Dader 2 (bleef iets meer achteraf staan): Man met getinte huidskleur,
1.80-1.85 m. lang, mager postuur met een ingevallen gezicht en donker haar. Hij droeg donkere kleding.

De politie vraagt:

- Wie kent of herkent dader 1 aan de hand van het gegeven signalement in combinatie met de compositietekening en wellicht in combinatie met het signalement van dader 2?

- Heeft iemand misschien in de dagen voor de overval iets vreemds voor de winkel gezien?

- Heeft iemand iets gezien op die donderdag 1 april tussen 19.00 en
20.00 uur, b.v. vanaf de bushalte in de nabijheid van de juwelier?
- Wie weet meer over de getoonde sieraden en fotokoffer? De overvallers hebben behoorlijk moeten slepen omdat ze ook de tableaus en standaards hebben meegenomen.

- Wie heeft in algemene zin informatie over deze overval?

Regiopolitie Drenthe
Tel: 0800 - 61 05 (gratis)

***Bekijk het originele bericht voor eventuele foto's***