Avro's Opsporing Verzocht

Lopende Zaken

Amsterdam: 62-jarige man vermoord

Vrijdag 21 mei werd de 62-jarige Cees Vendel uit Amsterdam vermoord. Het slachtoffer leefde teruggetrokken en had weinig sociale contacten. Hij woonde sinds 8 jaar op de 18e etage van de Kralenbeekflat in de Bijlmermeer in Amsterdam, samen met zijn partner. Met haar had hij ook een mailingbedrijfje. Daarvoor woonde hij in Grosthuizen, een klein plaatsje onder Hoorn. Die vrijdag de 21ste mei rond 22.15 uur verliet Cees Vendel, samen met zijn poedel, de flat om zijn partner op te halen van een bingoavond op de Overtoom.

Zijn auto stond geparkeerd in de parkeerkuil bij Kelbergen. Het slachtoffer liep deze 150 meter via de achterkant van de flat over het maaiveld, langs de woningen en het trapje naar beneden naar de parkeerplaats. In de parkeerkuil werd hij neergestoken. Een groepje jongeren dat er rondhing hoorde van een 'snorder' (een illegale taxichauffeur) dat er een man bewusteloos op de grond lag. Het was toen 22.30 uur. Ze gingen kijken en vonden de vermoorde Cees Vendel op 4 meter van zijn auto, waarvan het voorportier open was en de poedel vlak bij het slachtoffer zat. De portemonnee van Cees was verdwenen. Er zat niet veel geld in en wat pasjes, waaronder zijn bankpasje van de Rabobank.

De politie vraagt:

- Wie heeft de 62-jarige Cees Vendel op vrijdagavond 21 mei tussen 22.00-23.30 uur gezien, hij was toen met zijn zwarte poedel?
- Wie heeft 1 of meerdere personen gezien bij de rode Mercedes, die geparkeerd stond bij Kelbergen?

- Wie heeft de zwarte herenportemonnee gevonden?
- Wie weet meer over de sociale contacten van Cees Vendel?
- Wie weet wie de taxichauffeur is of wie herkent zichzelf in de beschrijving? Het gaat om een Hindoestaanse man, 40-50 jaar, kalend en met een klein baardje. Hij rijdt in een donkergrijze of groene Mercedes. De politie ziet hem absoluut niet als verdachte en is er niet in geïnteresseerd dat hij illegaal taxi rijdt, maar wellicht heeft hij wel belangrijke informatie.

De Hoofdofficier van Justitie te Amsterdam looft een beloning uit van 25.000 gulden voor tips die leiden tot aanhouding van de dader.

Regiopolitie Amsterdam-Amstelland
Tel: 0800 - 61 04 (gratis)

***Bekijk het originele bericht voor eventuele foto's***

Deel: ' Bericht Avro's Opsporing Verzocht - 2431 '