Avro's Opsporing Verzocht

Lopende Zaken

Amsterdam: man doodgeschoten

Op de Herengracht in Amsterdam werd in de nacht van vrijdag 23 op zaterdag 24 april een man doodgeschoten: de 41-jarige Amsterdammer Duncan Kensdell. De schietpartij vond plaats om 04.10 uur. Het slachtoffer was die avond uitgegaan in discotheken aan het Rembrandtsplein; het laatst bezocht hij de IT. Hij ging daar even voor 04.00 uur weg.

Om 04.01 uur pinde hij 200 gulden uit een automaat bij een bank op het Rembrandtsplein. Vermoedelijk liep hij daarna rechtstreeks naar zijn auto, een Suzuki Alto, die geparkeerd stond op de Herengracht. Kensdell wilde net in zijn auto stappen, toen hij werd getroffen door een aantal kogels, van tamelijk dichtbij. Hij stierf ter plekke. Niets wees op een vechtpartij vooraf.

Een jongeman uit een groepje mensen, 5 of 6, mogelijk van Indonesische afkomst, meldde bij de ME-post op het Remblandtsplein, dat er was geschoten. Roof is onwaarschijnlijk, aangezien de 200 gulden nog in zijn zak zat. Andere bezittingen werden ook niet gemist.

Duncan Kensdell woonde alleen, in een flat in Amsterdam-Noord, aan Bovenover. Hij leefde erg teruggetrokken. Tot 2 jaar geleden werkte hij bij de PTT. Sindsdien leefde hij van een uitkering. Hij trainde minstens 3 keer per week, o.a. in sportschool Janssen op het Rokin. Een paar keer per week ging hij uit. Toch zijn er weinig mensen die hem kenden.

Signalement slachtoffer:
1.80 m. lang; sportief postuur; die avond gekleed in een bruin leren kort jack met opgenaaide zakken, 2 logo's op linker- en rechter voorzijde en 1 logo op de rechtermouw; een blauw shirt eronder; zwarte broek; blauwe baseballpet.

De politie vraagt:

- Wie heeft de schietpartij gezien en/of heeft kort na de schietpartij op de Herengracht bij de Utrechtsestraat of daar in de buurt iets verdachts gezien?

- Wie heeft Duncan Kensdell gezien in de nacht van vrijdag 23 op zaterdag 24 april; alleen of in gezelschap?

- Wie kent Duncan Kensdell en weet met wie hij zoal contact had?
- Wie weet of Duncan Kensdell betrokken was bij conflicten?
- Wie is de jongeman die de schietpartij meldde en wie zijn de andere uit het genoemde groepje, waar de jongeman toe behoorde?

Regiopolitie Amsterdam-Amstelland
Tel: 0800 - 61 01 (gratis)

***Bekijk het originele bericht voor eventuele foto's***