Persberichten politie Rivierenland

Maandag, 10 september 2001

* Dagoverzicht

Politie onderzoekt verkrachting

HAALDEREN - De politie is een onderzoek gestart naar de verkrachting van een 15-jarig meisje uit Haalderen. Het meisje verklaart op het fietspad naast de van de Mondeweg, vlak voor Haalderen, door de bestuurder van een auto van haar fiets te zijn getrokken, waarna zij is meegenomen naar een andere plek waar zij werd verkracht.

Het meisje fietste rond 22.30 uur uit de richting van Gendt naar Haalderen. Zij verklaart bij de bushalte aan de van de Mondeweg ter hoogte van de Groenestraat een auto te hebben zien staan. Het gaat om een personenauto met kofferbak. Op het moment dat het meisje op het fietspad naast de van de Mondeweg fietst, ter hoogte van deze bushalte, wordt zij door een man van haar fiets getrokken. Na een worsteling zou zij in de auto bij de bushalte zijn getrokken en meegenomen naar een andere plek, waar zij door de bestuurder zou zijn verkracht. Van de verdachte is nauwelijks een signalement bekend, omdat hij zijn gezicht bedekt had. Naar aanleiding van zijn stemgeluid valt alleen te melden dat het waarschijnlijk om een ongeveer 30-jarige man gaat.
De politie vraagt iedereen die vrijdagavond tussen 22.00 uur en 23.00 uur de stilstaande auto bij de bushalte ter hoogte van de Groenestraat in Haalderen heeft gezien, of de worsteling die daarna plaats heeft gehad op het fietspad naast de van de Mondeweg, of anderszins informatie heeft, contact op te nemen. Het onderzoek is opgepakt door de afdeling Zeden, telefoon: 026-3524876.

Met alcohol achter het stuur
DIDAM - De politie heeft op 10 september rond 00.30 uur een 28-jarige man uit Didam aangehouden. De man reed er in zijn auto snel vandoor toen hij de politie voorbij zag rijden. De politie hield de man staande op de Burgemeester Kronenburglaan in Didam. De man rook naar alcohol; onderzoek wees uit dat hij gedronken had: 1,3 promille. Zijn rijbewijs werd ingevorderd; de man kreeg proces-verbaal en een rijverbod van zes uur.
Getuigen van bedrijfsinbraak gezocht
ZETTEN - In de nacht van 10 september werd een inbraak gepleegd in een fotozaak aan de Hoofdstraat te Zetten. Na het forceren van een rolluik en een etalageruit werd er voor dertigduizend gulden aan camera's en videocamera's weggenomen.
Een getuige heeft twee mannen weg zien rennen in de richting van de parkeerplaats nabij de Wanmolen. Beide mannen reden weg in een kleine witte auto in de richting van de
Stationsstraat-Hoofdstraat.
Getuigen kunnen zich melden bij de politie Rivierenland, unit Overbetuwe te Elst.
(persbericht divisie Executieve Ondersteuning)

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Internet:

Deel: ' Berichten politie Rivierenland onderzoek verkrachting '