Politie Drenthe

Berichten van maandagmorgen
09:46 maandag 17 september 2001

Dirk Neef, 0522 - 27 4015

Aanrijding twee personenautos - beide bestuurders onder invloed

DARP. Op de kruising van de Ruiterweg met de Darperkerkweg in Darp botsten in de nacht van zondag op maandag twee autos op elkaar. De bestuurders zijn in Steenwijk gelegerde militairen en ze hadden beiden gedronken. Het ongeval ontstond toen één van de autos, bestuurd door een 19 jr. man, de voor hem rijdende auto ging inhalen. Op dit moment sloeg de ingehaalde auto, bestuurd door een 23 jr. man, links af. De 23 jr. man raakte hierbij licht gewond. Hij werd door een arts behandeld. Bij beide bestuurders werd een ademanalyse uitgevoerd. Hieruit bleek dat de 19 jr. man een alcoholgehalte had van 0,6 promille en de 23 jr. een alcoholgehalte van 0,9 promille.

Frontale aanrijding bestuurder onder invloed

DALEN. Bij een frontale aanrijding op de Burgemeester Fonteinstraat in Dalen raakten zondagavond twee politieagenten licht gewond. De veroorzaker van de aanrijding, een 48 jr. man uit Gramsbergen, bleef ongedeerd. Hij was onder invloed en had een alcoholgehalte van 1,35 promille. De man reed in de richting Dalen. Door nog onbekende oorzaak raakte de auto in een slip en begon te tollen. Op dat moment naderde uit tegenovergestelde richting een politieauto. Bij het zien van de ronddraaiende auto week de politieauto uit naar links. Ontwijken lukte echter niet meer en beide autos botsten met de zijkanten tegen elkaar om daarna in de berm en de sloot tot stilstand te komen. De twee agenten raakte licht gewond in het gezicht. De 37 jr. bestuurder werd in het ziekenhuis behandeld. Zijn 48 jr. collega werd door personeel van de ambulance behandeld. Het rijbewijs van de dronken bestuurder werd ingevorderd.

Alcoholcontroles

EMMEN/ZANDPOL/SCHOONEBEEK. Bij een aantal alcoholcontroles in en rond Emmen moesten zondagmiddag 160 automobilisten een blaasproef afleggen. Eén automobilist had gedronken. De uitslag van de ademanalyse bleef echter beneden de 0,5 promille waardoor de man er met een waarschuwing vanaf kwam. Wel werden 15 bestuurders bekeurd omdat ze de gordel niet droegen en kregen drie bestuurders een bon omdat ze de papieren niet bij zich hadden. Bij één auto was de uitlaat lek. Ook de bestuurder van deze auto kreeg een boete.
De controles werden uitgevoerd op de Hondsrugweg in Emmen, de Zandpolstraat in Zandpol en de Europaweg in Schoonebeek.

Ponys mishandeld

YDE. Onbekenden hebben in een weiland aan de Norgerweg in Yde twee ponys mishandeld. De eigenaar ontdekte zaterdagmiddag dat een pony snijwonden had aan één van de achterbenen, de buik en het hoofd. Zondagmiddag ontdekte de man dat nog een pony in hetzelfde weiland gewond was. Ook dit dier had een snijwond aan een been.
info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Berichten Regiopolitie Drenthe aanrijding in Darp '