Bescherming van Intellectueel Eigendom (IE) in “Big Data”

ZyLAB lanceert programma voor de bescherming van Intellectueel Eigendom (IE) in “Big Data” ‘Intellectual Property Protection Program’ bevat technologie, methodologie en content voor het opsporen van bestanden met IE

AMSTERDAM, 20131203 -- ZyLAB, toonaangevend leverancier van eDiscovery en information risk management oplossingen presenteert vandaag een uitgebreid programma voor de bescherming van bestanden met Intellectueel Eigendom. Het nieuwe programma bevat onderdelen van het ZyLAB eDiscovery en Information Risk Management Platform, best-practice templates, richtlijnen voor de inrichting en gebruikersvriendelijke, meertalige datasets voor het lokaliseren en beschermen van IE.

Intellectueel eigendom is in de hedendaagse kenniseconomie van groot belang voor de concurrentiepositie van een onderneming. In veel bedrijven worden bestanden die IE bevatten, echter niet alleen opgeslagen in goed beschermde of gecodeerde opslagplaatsen, maar ook op laptops, thuis computers, Dvd’s, Cd’s of memory sticks en in cloud locaties zoals BOX.net of persoonlijke e-mail boxen. Onbeschermd en onbeheerd in “Big Data” collecties staat IE onbedoeld en ongemerkt bloot aan de risico’s van diefstal en lekkage. Het ZyLAB ‘Intellectual Property Protection Program’ is ontwikkeld om bedrijven te ondersteunen bij de bescherming van deze belangrijke activa.

Voorkoming en opsporing van IE-lekkage en -diefstal
Met het ZyLAB eDiscovery en Information Risk Management Systeem kunnen bedrijven intellectueel eigendom opsporen in hun computersystemen en vervolgens actief voorkomen dat deze gevoelige en waardevolle informatie wordt gestolen of gelekt. ZyLAB's Intellectual Property Protection Program omvat een zelf te installeren database met op ‘best practices’ gebaseerde woorden, patronen, begrippen en regels om documenten en bestanden met IE informatie automatisch te identificeren.

Door automatisch informatie met intellectueel eigendom te lokaliseren, is het eenvoudig om werknemers te identificeren met een disproportioneel grote hoeveelheid IE op hun persoonlijke drives, e-mail boxen of andere onbeschermde locaties.

Intellectual Property Protection Program
Johannes Scholtes, Chief Strategy Officer van ZyLAB: "De gevolgen van een lek in de beveiliging kunnen zeer ernstig zijn. We praten hierbij niet alleen over de kosten van het herstellen van de breuk en het mogelijke verlies van inkomsten, maar een breuk in de beveiliging en het verlies van gevoelige data stelt een bedrijf ook bloot aan potentiële rechtszaken. Door periodieke risicobeoordelingen te ondersteunen, helpt ZyLAB organisaties de beveiliging van hun informatie te optimaliseren. Onze klanten gebruiken de technologie om verkeerd opgeborgen vertrouwelijke documenten of bestanden met IE te lokaliseren. Ook wordt de oplossing gebruikt om gebruikers te identificeren die grote hoeveelheden IE in een e-mailbox of op een eigen drive hebben staan, zodat er (preventief) passende maatregelen kunnen worden genomen. Want in het geval van fraude, diefstal van bedrijfsgeheimen of het lekken van gevoelige informatie, heeft preventie altijd de voorkeur boven herstel.”

Over ZyLAB
ZyLAB is toonaangevend leverancier van modulaire eDiscovery en enterprise information risk management oplossingen. Met de oplossingen van ZyLAB zijn organisaties in staat ongekende hoeveelheden informatie in ieder formaat, op bijna iedere locatie en in meer dan 400 talen, te analyseren, organiseren, delen en beheren. Hierdoor kunnen bedrijven zich effectief verdedigen in geval van een juridisch geschil of eDiscovery, maar ook proactief juridische risico’s minimaliseren, kosten besparen en de business productiviteit aanzienlijk verhogen.

Het eDiscovery Systeem van ZyLAB is direct gelieerd aan het Electronic Discovery Reference Model (EDRM). De producten en diensten van ZyLAB worden op enterprise niveau gebruikt door zowel multinationals, overheidsinstanties, opsporingsdiensten, rechtbanken en advocatenkantoren, als ook ingezet bij specifieke projecten voor juridische diensten, auditing- en accounting leveranciers. De systemen van ZyLAB zijn tevens beschikbaar in een Software-as-a-Services (SaaS) model.

ZyLAB is door Gartner, Inc. in diens 'Magic Quadrant for eDiscovery Software 2013' gepositioneerd als een van de meest “visionaire bedrijven” en heeft in de afgelopen drie decennia vele andere onderscheidingen vanuit de sector ontvangen.

ZyLAB heeft hoofdkantoren in Amsterdam en McLean, Virginia (USA). De lokale markten worden bediend vanuit regionale kantoren in New York, Barcelona, Frankfurt, Londen, Parijs en Singapore. Voor meer informatie over ZyLAB kunt u terecht op www.zylab.nl

Deel: ' Bescherming van Intellectueel Eigendom (IE) in “Big Data” '