Gemeente Rijswijk

Bestuur voetbalvereniging TEDO besluit om amateurwedstrijd TEDO/HMC niet door te laten gaan

Rijswijk, 6 april 2000

Het bestuur van de Haagse voetbalvereniging TEDO heeft vandaag besloten om de voetbalwedstrijd van het eerste team van TEDO tegen HMC geen doorgang te laten vinden. De kampioenswedstijd zou aanstaande zondag om 14.00 uur in Rijswijk worden gespeeld.

Het TEDO-bestuur heeft in overleg met gemeente en politie besloten op grond van bedreigingen, die zijn geuit op internet, om de wedstijd niet door te laten gaan.

Op internet zijn, door zich TEDO-supporter noemende lieden, bedreigingen geuit in de richting van de Marokkaanse aanhang van de bezoekende club. Bij de besluitvorming speelt nadrukkelijk mee dat het terrein van TEDO aan de Van Vredenburchweg niet geschikt is om grote groepen supporters van elkaar te scheiden. Ter plaatse is de veiligheid van de supporters en spelers moeilijk te waarborgen. Het bestuur van TEDO is in overleg met de KNVB om een geschikte accommodatie voor het spelen van de kampioenswedstrijd tussen TEDO en HMC te vinden. Een accommodatie waar een toelatingsbeleid kan worden toegepast.

De eerste teams van TEDO en HMC komen uit in de 5e klasse B van de KNVB West 3. In het verleden hebben beide teams elkaar geregeld ontmoet en hebben zich nooit problemen voorgedaan.

Om eventuele escalatie te voorkomen is besloten om aanstaande zondag alle wedstrijden op het terrein van TEDO af te gelasten. Dit betekent dat ook de volgende wedstijden niet door gaan: TEDO 5 tegen Hoek van Holland 5 en TEDO 4 tegen Oranje Blauw 2.

Afdeling Bestuursondersteuning en Communicatie. © 1997 Gemeente Rijswijk. Alle rechten voorbehouden.

Deel: ' Bestuur voetbalvereniging TEDO laat TEDO/HMC niet doorgaan '