Getronics

15 januari 1999

Bestuurswisseling bij Getronics.
_________________________________________________________________

De heer Drs A.H.J. Risseeuw, President-directeur van Getronics NV, heeft besloten per 1 mei 1999 terug te treden. Daarmee zal een carrière bij Getronics van bijna 23 jaar worden afgesloten. Na een turn-around van de onderneming heeft de heer Risseeuw (62) in 1983 een leveraged management buy-out tot stand gebracht en vervolgens Getronics in 1985 op de Amsterdamse Beurs geïntroduceerd. Dit heeft een periode van enorme groei voor de onderneming ingeluid, waarin Getronics niet alleen de grootste ICT-dienstverlener in Nederland is geworden, maar zich ook geplaatst heeft bij de topgroep van de Europese Computer Services bedrijven.

In maart a.s. zal de heer Drs C.G. van Luijk RA (49) bij Getronics NV in dienst treden en per 1 mei 1999 de functie van de heer Risseeuw overnemen. De Directie zal dan bestaan uit de heren C.G. van Luijk , President-directeur en P.K. van Voorst, Directeur.

Thans is de heer Van Luijk Global Middle Market Leader van de PricewaterhouseCoopers Global Organisation, een functie die hij vorig jaar op zich nam na gedurende negen jaar lid en respectievelijk Voorzitter te zijn geweest van PricewaterhouseCoopers en Coopers & Lybrand N.V.
PricewaterhouseCoopers realiseerde in 1998 met ca. 5.000 medewerkers een omzet van ƒ 1,3 miljard. Het bedrijf is vooral succesvol op het gebied van Informatie en Communicatie Technologie en Management Consultancy en internationaal een sterke groeier voor de ICT- Outsourcing activiteiten.

Het strategische beleid van Getronics zal ongewijzigd worden voortgezet. Daarin staat centraal het bereiken van een spreiding van de activiteiten over geheel Europa. Daartoe zal in de komende jaren naast de continue interne groei, in toenemende mate externe groei door acquisities plaatsvinden.

Getronics is één van de grootste Europese bedrijven op het gebied van automatiserings- en communicatiediensten met thans ruim 12.000 medewerkers en in 1997 een omzet van ƒ 2,8 miljard. _________________________________________________________________

Deel: ' Bestuurswisseling bij Getronics '