Ingezonden persbericht

07.06.2012

Kilometers omheiningen voor een veilig sportevent:

BETAFENCE OP DE OLYMPISCHE SPELEN IN LONDEN.

Betafence is één van de Belgische bedrijven die door het organisatiecomité van de Olympische Spelen werd geëngageerd om bij te dragen aan het succes van de komende zomerspelen. Vier jaar geleden in Peking was Betafence ook al van de partij. Michele Volpi, CEO van Betafence, is enthousiast: "Dit is een duidelijke erkenning van de kwaliteit en expertise die we dagelijks leveren. En het bevestigt onze positie als wereldspeler."

Via de Belgian Sports Technology Club - een initiatief van Agoria en het BOIC - en via de intense inspanningen van de Betafence-vestiging in het Britse Sheffield, wist Betafence enkele belangrijke opdrachten in het kader van de Olympische Spelen 2012 in de wacht te slepen.

Voor het parcours van de wedstrijd baanwielrennen wordt 5 km CycloSecure geleverd. Dit type nadar - dat zijn nut al ruimschoots heeft bewezen tijdens nationale en internationale wielerwedstrijden en veldritten - heeft geen uitstekende pootjes en voorkomt dat renners in volle sprint zwaar ten val komen. Bovendien verkleint de schuine helling van de nadar het risico op contact tussen toeschouwers en renners en kan er geen afval op het parcours terechtkomen door het ontbreken van open ruimte onderaan de CycloSecure-elementen. Die elementen (3 meter) zijn trouwens langer dan traditionele nadars en dus veel sneller te plaatsen.

Betafence levert ook 2 km veiligheidsomheining voor 'Westfield', de grootste van de vier toegangen tot het Londense Olympisch Park. De organisatie verwacht dat het merendeel van de bezoekers via Westfield het park zal betreden. Om de massale toestroom in goede banen te leiden, is de aanwezigheid van een betrouwbare veiligheidsomheining essentieel. Er werd geopteerd voor een speciaal type van Securifor, gelaste panelen met verticale draden van 6 mm die aan de hoogste veiligheidsnormen voldoen. Het veiligheidsniveau wordt nog verhoogd door de combinatie met Bekasecure-palen.

Een derde deelproject is de omheining van de Eton Dorney-site, gesitueerd ten westen van Londen en de locatie voor alle roei- en kanowedstrijden. Betafence zorgt hier voor de levering van een 7 km lange Securifor-omheining. Deze hoge veiligheidspanelen hebben rechthoekige anti-klim mazen, die binnendringen sterk bemoeilijken maar die toch een goede doorkijkbaarheid blijven bieden.

Michele Volpi: "De uitstraling van een evenement als de Olympische Spelen is enorm. Voor Betafence is het alvast een uitstekende gelegenheid om zich verder te profileren als wereldspeler in buitenbeveiliging, en in dit geval als partner voor de levering van veilige sportinfrastructuur."

Deel: ' Betafence op olympische spelen in Londen '