Microsoft Benelux

januari 1999

Bètaversie van Microsoft Small Business Server 4.5 beschikbaar

Schiphol-Rijk/Brussel, 12 januari 1999 - De bètaversie van Microsoft Small Business Server 4.5 is vanaf vandaag beschikbaar. De nieuwste versie van deze complete reeks zakelijke serverapplicaties voor kleine bedrijven bestaat ondermeer uit een veelomvattende verzameling tools waarmee technologieleveranciers meer controle krijgen over de set-up, het netwerkbeheer en de koppeling met Internet. Small Business Server 4.5 bevat tevens Exchange 5.5, SQL Server 7.0, Proxy 2.0 en nieuwe versies van alle andere op Windows NT Server-gebaseerde applicaties die ook deel uitmaken van SBS 4.0. Verder is Small Business Server 4.5 volledig Jaar 2000-bestendig en is het maximum aantal werkstations dat kan worden aangesloten, verhoogd tot 50. SBS 4.5 is bovendien verkrijgbaar met een volledig geïntegreerde versie van Microsoft Office 2000.

"SBS 4.5 laat het strategische belang zien dat wij hechten aan onze leveranciers. We hebben de tools opgenomen die zij willen hebben om meer controle te krijgen over de set-up, het beheer en de koppeling met Internet," aldus Fred Verboon, Product Manager Small Business Server van Microsoft.

De nieuwe mogelijkheden ter ondersteuning van leveranciers en eindgebruikers zijn ondermeer:

* Uitgebreide set-up engine - Deze maakt een geheel aan te passen en geautomatiseerd installatieproces mogelijk en voorziet in een interactieve helpfunctie.
* Small Business Server Connectivity Wizard - Deze maakt een eenvoudige configuratie mogelijk van SBS voor Internet, waarbij een breed scala aan koppelingsmogelijkheden ter beschikking staat, waaronder ADSL, kabelmodem, ISDN en andere breedbandoplossingen.
* Nieuwe Server Status tool - Deze tool geeft op gezette tijden statusinformatie en lograpporten via e-mail of fax.
* Uitgebreide tool voor beheer op afstand - Met dit tool, dat gebruikmaakt van Microsoft NetMeeting 2.1, kunnen leveranciers Small Bussiness Server-installaties op afstand beheren.
* Volledig Jaar 2000-bestendig.
* Ondersteuning voor maximaal 50 werkstations.
* Office 2000 - De afzonderlijk verkrijgbare Small Business Server/Office Pro bevat een volledig geïntegreerde versie van Microsoft Office 2000, de nieuwste versie van Microsofts kantoorsoftwarereeks. Office 2000 wordt aan het eind van het eerste kwartaal verwacht. Dan zal ook deze versie van SBS verkrijgbaar zijn.

Leveranciers kunnen diepgaande technische informatie krijgen over SBS 4.5 tijdens de Microsoft Direct Access Briefings. Informatie over deze evenementen is te vinden op: www.microsoft.com/benelux/events/ De definitieve versie van SBS 4.5 komt later dit jaar op de markt en is gratis voor geregistreerde gebruikers van SBS 4.0.

Over Small Business Server

SBS 4.5 is een complete en geïntegreerde reeks van serverapplicaties, ontworpen om kleine ondernemingen de beschikking te geven over de krachtige netwerk- en applicatiemogelijkheden van Windows NT Server, alsook interne en externe e-mail, een relationele database, snelle en veilige toegang tot Internet, services voor het delen van faxapparaten en modems en een eenvoudig te gebruiken console voor het beheer.

Microsoft (op NASDAQ genoteerd als MSFT) is wereldwijd marktleider in software voor personal computers. Het bedrijf biedt een breed scala van producten en diensten voor zakelijk en persoonlijk gebruik, elk ontworpen met de bedoeling het voor mensen eenvoudiger en aangenamer te maken elke dag optimaal te profiteren van de kracht van personal computing.

Deel: ' Bètaversie van Microsoft Small Business Server 4.5 '