Beurs Documentatiegroep '40-'45 in Voorthuizen

Stel uw vragen over de Tweede Wereldoorlog op de unieke boekenbeurs

VOORTHUIZEN, 20171106 -- De Documentatiegroep '40-'45 houdt op zaterdag 11 november a.s. een boekenbeurs in Voorthuizen. Naast een ruim aanbod van boeken en documentatie over en uit de periode Tweede Wereldoorlog en Nederlands-Indië, 1939-1950 is deze beurs een ontmoetingsplek om met elkaar gegevens uit te wisselen over interessegebieden en lopende onderzoeken. Deze beurs vindt plaats in 't Trefpunt, Roelenengweg 25, Voorthuizen. Centraal bereikbaar via de A1. De deuren gaan open om 09.00. Om ca. 12.00 is de beurs afgelopen.

Vragen over de Tweede Wereldoorlog?
Onze beursorganisator/ databeheerder is aanwezig  met zijn enorme database met tienduizenden namen en documenten. Bezoekers kunnen hem vragen stellen over familieleden, verzetsmensen en direct zien wat over hen in de database aanwezig is.

Reactie tijdens beurs Buren (verslag Terugblik 573 juli/augustus 2017):

"Ook niet-leden kwamen een kijkje nemen bij onze beurs op deze geweldige locatie in Buren. Bijzonder een man, die me vertelde dat zijn vader enkele dagen voor zijn geboorte was gedood door een geallieerde beschieting als chauffeur van een voedseltransport. Ik stelde hem voor aan de databeheerder, die hem gelijk op zijn laptop een onbekende rouwadvertentie van zijn vader kon tonen. Zelf moet ik nog het kenteken van zijn vaders vrachtwagen natrekken."

Onze voorzitter is aanwezig en kan u alles vertellen over de voedseldroppings. Onze Special daarover is voor  € 5,- te koop voor bezoekers. ( voorzijde meesturen?)

Ook ons lid André de Rijck is aanwezig met veel originele illegale pers. Hij coördineert de kerngroep illegale pers, die tot nu toe onbekende verzetskranten in een online database toegankelijk maakt. Ook worden door standhouders illegale kranten en pamfletten te koop aangeboden.

Kortom: heeft u vragen over de Tweede Wereldoorlog of heeft u zelf documentatie, waarvan u niet weet wat het is? Kom dan naar Voorthuizen, neem het mee en vraag onze experts om hun mening.

Documentatiegroep '40-'45
De Documentatiegroep ’40-’45 is in 1963 opgericht als vereniging van verzamelaars van documentatie en militaria, tegenwoordig zijn de meeste  leden geïnteresseerd in de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog en Nederlands-Indië. Volgend jaar viert zij haar 55 jarig bestaan met extra activiteiten.

De Documentatiegroep ’40-’45 heeft bijna 700 leden, niet alleen in Nederland maar ook in het buitenland tot in Canada en Australië.

Deel: ' Beurs Documentatiegroep '40-'45 in Voorthuizen '