PERSBERICHT

Namens onze cliënt BioPharma Equities Holdings N.V. zenden wij u hierbij het heden voor publicatie vrijgegeven persbericht toe.

Amsterdam, 2 februari 2000

Beursgang BioPharma Fund levert ¬200 miljoen op

Onder het motto "Vandaag beleggen in de geneesmiddelen van morgen" is vandaag een nieuw beleggingsfonds, het BioPharma Fund, ter beurze geïntroduceerd. Het fonds investeert in snelgroeiende innovatieve biofarmaceutische ondernemingen.

Tijdens de inschrijvingsperiode, vanaf 18 januari tot en met 1 februari jl., hebben beleggers in totaal voor ¬ 200 miljoen (440 miljoen gulden) ingeschreven. Het BioPharma Fund is een open-end beleggingsfonds, dat een notering aan de Officiële Markt van de effectenbeurs van Amsterdam Exchanges N.V. heeft gekregen. In totaal werden circa 8 miljoen nieuwe aandelen uitgegeven tegen een uitgiftekoers van ¬ 25 per aandeel. MeesPierson N.V. begeleidde de beursintroductie en trad op als placement agent. F. van Lanschot Bankiers N.V. had de rol van co-placement agent.

Fondsbeheerder dr Reijer Lenstra zei: "We zijn met deze aanzienlijke emissie opbrengst snel uit de startblokken gekomen en kunnen hierdoor een zorgvuldige geselecteerde portefeuille van veelbelovende biofarma bedrijven samenstellen. Investeren in de biofarma sector en de beleggingsfilosofie van het BioPharma Fund spreken kennelijk vele beleggers aan."

Overige informatie
Als extra lid van de Raad van Commissarissen van het BioPharma Fund is de heer W.A.J. Wiegel (F. van Lanschot Bankiers) benoemd. De Raad van Commissarissen bestaat voorts uit dr K. Wiedhaup (Akzo Nobel/Organon), dr E. Schweizer (Medarex, daarvoor Novartis), mr J. Kleyn (Allen & Overy) en drs M. de Jong (MeesPierson). Tevens is, zoals reeds in het prospectus aangekondigd, het maatschappelijk kapitaal van het BioPharma Fund aangepast tot een bedrag van ¬ 1 miljoen.

Fondsprofiel
Het fonds investeert in ondernemingen met activiteiten op het gebied van medische biotechnologie, farmacie en medische apparatuur. Het fonds is uniek in Nederland, want anders dan bestaande farmacie/healthcare beleggingfondsen, investeert het in snelgroeiende en innovatieve biofarmaceutische ondernemingen zoals Amgen, Biogen and Genentech. Door een zorgvuldige selectie en spreiding van beleggingen streeft het fonds naar het realiseren van bovengemiddelde rendementen op lange termijn. De beleggingsportefeuille zal bestaan uit ruim dertig ondernemingen met uiteenlopende risicoprofielen. Het fonds zal vooral in de Verenigde Staten en Europa investeren.

Voor nadere informatie:
Contactpersoon: Reijer Lenstra (fondsbeheerder, tel: +1 212 541 9631).

Voor algemene informatie over het BioPharma Fund kunt u terecht op www.biopharmafund.nl <http://www.biopharmafund.nl>.

This e-mail message is intended exclusively for the addressee. If the e-mail was sent to you by mistake, would you please call us immediately? In that case, we also request you to destroy the e-mail and to neither use the contents nor disclose them in any matter to third parties, because the message can contain confidential information which may be protected by professional secrecy.

Adviesbureau Klijnsma & Bodes bv, Amaliastraat 3-5, 2514 JC The Hague, the Netherlands, tel. +31 (70) 31 31 031.

Deel: ' Beursgang BioPharma Fund levert 440 miljoen gulden op '