Gemeente Leiden

Bezinningsbijeenkomst 'Vrede tussen Mensen'

Zondagmiddag aanstaande wordt in de Waag een bezinningsbijeenkomst gehouden met als thema 'Vrede tussen Mensen'. De organisatoren willen met belangstellende burgers, politici en religieuze leiders samen nadenken over ons omgaan met elkaar. Burgemeester Jan Postma is een van de sprekers.

BESTUURSDIENST - Aanleiding voor de bijeenkomst, georganiseerd door Marokkaanse, Turkse en religieuze groeperingen, zijn de aanslagen van 11 september in de Verenigde Staten. Het baart de organisatoren zorgen dat in Nederland het harmonieus samenleven met mensen van verschillende achtergronden door de aanslagen onder druk is komen te staan.

Respect
Na korte toespraken van Turkse, Marokkaanse en Nederlandse sprekers zal er van gedachten worden gewisseld. Burgemeester Postma zal in zijn toespraak ingaan op het belang van respect voor elkaar, waardoor mensen vreedzaam met elkaar kunnen samenleven.
Volgens Postma moeten we ervoor zorgen dat we hier in Leiden in het klein, maar als voorbeeld voor anderen, laten zien dat we het aandurven de relatie met elkaar aan te gaan. De bijeenkomst wordt afgesloten met een moment van bezinning over het thema Vrede tussen Mensen, vanuit meerdere religies en levensbeschouwingen. Organisatoren van de bijeenkomst zijn: de taakgroep Kerk en Migranten van de Raad van Kerken, Pastoraal Buurten Werk Leiden, de werkgroep Inter-Religieuze Ontmoeting Leiden en Omstreken, de Turkse Stichting Mimar Sinan Moskee, de Turks Islamitische Culturele Vereniging, Turks Forum Nederland en de Marokkaanse Stichting Moslimsgroep Rembrandtstraat. Belangstellenden zijn zondag 14 oktober, van 15.00 tot 17.00 uur van harte welkom in De Waag aan de Aalmarkt 21.

Zoekwoorden:

Deel: ' Bezinningsbijeenkomst 'Vrede tussen Mensen'in de Waag Leiden '