Bezoekersaantallen Binnenhuis lijden onder vakantieperiode Kwaliteit gaat voor kwantiteit

Rotterdam, 5 maart 2000 -De beurs Binnenhuis heeft met circa 50.000 bezoekers duidelijk minder aandacht getrokken dan de vorige jaren. De voorjaarsvakantie voor het midden en het noorden van het land viel samen met de periode van de beurs. Dat vele Nederlanders het land verlieten voor een winterse skivakantie was duidelijk te merken in de bezoekerskwantiteit. Tevens moet men meerekenen dat de beurs dit jaar opende op een zondag en dat de openstelling van de beurs van tien dagen naar acht moest worden teruggebracht.

De hele verandering in de planning van de beurs heeft te maken de organisatie van het ABN AMRO tennistoernooi in Ahoy' Rotterdam. De kalender van de internationale tenniswereld viel dit jaar vrij laat. Mede daardoor is de beurs Binnenhuis 2000 ook verschoven naar een latere periode. Over de planning voor Binnenhuis 2001 wordt nog druk overlegt.

Kwaliteit
De organisatie van de beurs Binnenhuis 2000 heeft dit jaar bewust de keuze gemaakt om de bezoekers kwaliteit te bieden. Het is gebruikelijk om op de beurs noviteiten te tonen die spraakmakend waren op de vakbeurzen van ondermeer Keulen en Parijs. Deze noviteiten waren alom vertegenwoordigd. Daarnaast heeft men gekozen voor een ruimere opzet die gebaseerd was op vier pijlers: Wonen & Interieur, Culinair, Kunst & Decoratie en Lifstyle. In een tussentijdse rapportage van het onderzoeksbureau Wemar kan de conclusie worden getrokken dat het vernieuwde concept van de beurs The Quality of Life® de juiste doelgroep heeft aangetrokken. Het blijft dé beurs voor hen die het wonen tot hun lifestyle hebben gemaakt.

Internet
Bezoekers kunnen nog nagenieten van de beurs op de internet-site: informatie verzamelen over de producten van de exposanten die hun interesse opwekten of gewoonweg bladeren in het fotodagboek van de afgelopen periode. De prijswinnaars van het Waanzinnige Woonweekend kunnen tevens hun foto's via internet aanvragen en downloaden. De site is te openen op https://www.binnenhuis.nl.

Buitenshuis
Een natuurlijk vervolg op de beurs Binnenhuis is de tuinbeurs Buitenshuis, die van 16 t/m 19 maart aanstaande wordt gehouden in Ahoy' Rotterdam. Deze nationale tuinbeurs is niet meer weg te denken uit het aanbod van tuin- en groenevenementen. Niet verwonderlijk, want Buitenshuis 2000 biedt werkelijk alles wat de tuinliefhebber interesseert en inspireert ook mensen die alleen over een balkon beschikken tot de meest creatieve groenoplossingen. Wie eenmaal de unieke sfeer van deze beurs heeft geproefd, weet dat het voorjaar begint op Buitenshuis 2000. Een voorproefje is alvast te bekijken op https://www.buitenshuis.nl.

Organisatie
Binnenhuis en Buitenshuis 2000 worden georganiseerd door RTB Beurzen. Ook Visma 2000, de grootste hengelsportbeurs van Europa is bekend bij talrijke bezoekers (van woensdag 22 tot en met zondag 26 maart a.s.). In het najaar treft u in Ahoy' Rotterdam de beurzen Femina en Sfeer & Interieur (6 tot en met 15 oktober), SkiHapp 2000 (19 tot en met 22 oktober) en Cupido aan. Daarnaast organiseert RTB Beurzen ook de vakbeurzen View en Hout.
RTB Beurzen is de eerste en enige beursorganisatie die vooralsnog ISO 9002 gecertificeerd is.

Deel: ' Bezoekersaantallen Binnenhuisbeurs lijden onder vakantietijd '