Op donderdagavond 30 september live-jazz in Café De Ruif in Neede

BIGBAND STRAIGHT AHEAD OPENT NIEUW SEIZOEN "DJEZZ IN DE RUIF"

Op donderdag 30 september opent Bigband Straight Ahead (de nieuwe naam van Bigband Zutphen) het nieuwe seizoen van "Djezz in De Ruif". Vanaf 21.30 uur spelen de muzikanten in Café De Ruif aan de Borculoseweg in Neede. Elke laatste donderdag van de maand is er live-jazz in dit Needse bruin café.

Bigband Straight Ahead staat onder leiding van bandleider Herman Nijkamp en speelt op een semi-professioneel niveau zeer toegankelijke jazz en populaire muziek. De band is samengesteld uit een standaard bigband-bezetting: trompetten, (lead-, tenor- en bas-)trombones, (alt-, tenor- en bariton-)saxofoons en een ritme-sectie van drums, keyboard en basgitaar. Vocaal wordt de band aangevuld door Frank Douglas.

Alle musici zijn enthousiaste jazzliefhebbers en vinden sfeer erg belangrijk (feel the jazz!). Het repertoir is heel gevarieerd: typisch traditioneel bigband-werk, jazzrock, latin, funk, samba en de betere populaire muziek. Bigband Straight Ahead heeft in het verleden als bekende solisten mogen begeleiden: Leonie Janssen, Piet Noordijk, Ben van den Dungen en Jarmo Hoogendijk. De band speelt op diverse evenementen, zoals jazzfestivals, concerten, bedrijfsfeesten en jazzcafé-avonden.

Voor meer informatie over Bigband Straight Ahead bel PR-man Jan Bollen, telefoon (053) 487 12 81 (werk) of (0573) 25 74 41 (privé)

Neede, 22 september 1999,
Arjan van Faassen