Universiteit van Amsterdam

Er zijn grenzen

Uitnodiging

zaterdag 2 oktober 1999

Menig wetenschapper loopt in haar of zijn werk tegen vraagstukken aan die de wetenschap in het algemeen negeert. De drie universiteitshoogleraren van de Universiteit van Amsterdam presenteren zaterdag 2 oktober 1999 een stellingname die verband houdt met de grenzen van de universitaire wetenschapsbeoefening. Prof.dr. Henk van Os vraagt zich af of corruptie bij aankoop en verkoop van kunstwerken niet een vanzelfsprekend bijverschijnsel is. Prof. Karel van Wolferen stelt zich de vraag of het onthullen van de waarheid over politieke en economische realiteiten wel altijd wenselijk is. De centrale vraagstelling van prof.dr. Ad Lagendijk is of er grenzen zijn aan de eerlijkheid in de beoefening van de natuurwetenschappen.

Uitnodiging

De Universiteit van Amsterdam nodigt u uit om aanwezig te zijn bij deze bijeenkomst. Na de uiteenzettingen van de universiteitshoogleraren is er gelegenheid om met hen in debat te gaan. UvA-bestuursvoorzitter dr. Sijbolt Noorda zit de bijeenkomst voor.

Universiteitshoogleraren

De UvA stelde in 1995 de bijzondere positie van universiteitshoogleraar in. Een belangrijke taak van de universiteitshoogleraar is om nieuwe impulsen te geven aan wetenschappelijke ontwikkelingen die de traditionele disciplines overstijgen.

Plaats en tijd

De bijeenkomst vindt plaats op zaterdag 2 oktober a.s. van 14.00 uur tot 16.30 uur in Felix Meritis, Keizersgracht 324 te Amsterdam. Vanaf 14.00 uur wordt u ontvangen met koffie en thee. Het programma begint om 14.30 uur en eindigt om 16.30 uur, waarna u een borrel wordt aangeboden. Indien u bij deze bijeenkomst aanwezig wilt zijn, verzoeken wij u het aanmeldingsformulier in te vullen.

Routebeschrijving naar Felix Meritis

Aangezien het lastig is om in het centrum van Amsterdam een parkeerplaats te vinden raden wij u aan gebruik te maken van het openbaar vervoer.

Openbaar vervoer Vanaf Amsterdam Centraal Station tramlijnen 1, 2 en 5, uitstappen halte Spui. Op het Spui gaat u rechtsaf, langs Athenaeum Boekhandel de Heisteeg in. U steekt vervolgens de Singel, de Herengracht en de brug van de Keizersgracht over. U vindt Felix Meritis na de brug rechts op nummer 324.

Auto Vanaf de Ringweg (A10) neemt u afslag S105 (Geuzenveld). Vervolgens rijdt u de Jan van Galenstraat helemaal uit tot aan de Nassaukade. Hier gaat u rechtsaf. Bij de stoplichten gaat u links de Rozengracht op. Na ongeveer 500 meter rijdt u rechtsaf de Keizersgracht op.

Dichtstbijzijnde parkeergarages: Europarking, Marnixstraat 250 Koningsplein Parking, Reguliersdwarsstraat 14g Parking Amsterdam Centraal (zie vervolgens de routebeschrijving met het openbaar vervoer vanaf CS)

Meer informatie Nadere informatie over deze bijeenkomst is te verkrijgen bij de afdeling Voorlichting van de UvA, telefoonnummer 020 525 2695.

Het aanmeldingsformulier

Laatste wijzigingen: 15 september 1999 - webmaster@uva.nl Bron: PR & Persvoorlichting

Deel: ' Bijeenkomst Grenzen universitaire wetenschapsbeoefening '