Studentenvereniging Eurabia en Stichting Dunya presenteren:

Over de zin en onzin van Marokkaanse studentenverenigingen

Woensdag 9 februari 2000, aanvang 18.00 uur , entree GRATIS!

Prinses Theater, Schidamseweg 19, Rotterdam

Het is al weer 5 jaar geleden dat de eerste Marokkaanse studentenvereniging opgericht werd in Nederland. Sindsdien groeit het aantal snel. Tal van interessante activiteiten zijn georganiseerd waar de Marokkaanse student heel wat van zich liet horen. De Marokkaanse student ontwikkelde zich van een stille tot een kritische student. Maar wat hebben de verenigingen nou bijgedragen aan een positieve beeldvorming van de Marokkaanse gemeenschap en zijn ze in staat geweest om de heersende stereotype teniet te doen?

Over de zin en onzin van Marokkaanse verenigingen wordt uitgebreid ingegaan op 9 februari want dan organiseert studentenvereniging Eurabia in samenwerking met Stichting Dunya en Al Karawin (Tilburg) een Forum waarin alle acht Marokkaanse verenigingen die Nederland rijk is, vertegenwoordigd zijn.

Na dit Forum is er een feest, met een Marokkaanse band, waarin de verschillende verenigingen op een informele manier kennis met elkaar kunnen maken.

Voor vragen kun je bellen naar: Eurabia (010) 408 22 84 of 06-20559840

Stichting Dunya: 010 - 233 09 10