Bijna 16.000 mensen slagen voor het Level III CFA Exam

Aantal nieuwe Level 1 kandidaten bereikt een record

NEW YORK/AMSTERDAM, 20160810 -- CFA Institute, de wereldwijde vereniging van beleggingsprofessionals die de norm stelt voor de hoogste ethische standaarden, opleiding en professionalisering, kondigt aan dat van de 28.884 kandidaten die in juni 2016 het Level III CFA-examen deden, 54 procent is geslaagd voor het derde en laatste examen. De geslaagde kandidaten zullen begin oktober CFA charterholder worden, met inachtneming van de vereisten voor het lidmaatschap ten aanzien van werkervaring, en beginnen aan hun carrière als investment management professionals wiens missie het is om de normen in de industrie te verhogen.

Daarnaast is van de 50.230 kandidaten die in juni 2016 het Level II examen deden 46 procent geslaagd en voor de 58.677 kandidaten bij wie het Level I examen werd afgenomen was het slagingspercentage  43 procent. Wereldwijd zijn er in totaal 64.020 kandidaten geslaagd voor de Levels I, II en III, met een algeheel slagingspercentage voor alle drie de levels van 46 procent. (Bekijk historische slagingspercentages.)

"Hartelijke felicitaties aan de geslaagde kandidaten die daarmee hun verbintenis aan het hoogste niveau van vakkennis en ethiek hebben aangetoond", zegt Paul Smith, CFA, president en CEO van CFA Institute. "Bij CFA Institute streven we naar de ontwikkeling van toekomstige investment management professionals voor de wereldwijde financiële markten. Deze kandidaten hebben met het verdienen van de CFA charter  de eerste stap gezet om samen met ons deel te nemen aan het streven naar professionaliteit, marktintegriteit en een meer betrouwbare industrie die de belangen van klanten boven de eigen belangen plaatst."

Om de CFA titel te verdienen moeten de kandidaten alle drie de examenlevels afleggen, die samen kunnen worden beschouwd als de meest intensieve investering die iemand kan doen in zichzelf. Bovendien moeten kandidaten vier jaar relevante werkervaring in de beleggingsindustrie hebben en door ondertekenen van de CFA Institute Code of Ethics and Standards of Professional Conduct zich verbinden aan de naleving daarvan. Ook moeten ze lid worden van het CFA Institute.

"We prijzen het  CFA Institute in haar voortdurende inspanningen om de professionele en ethische normen binnen onze industrie te versterken door de hoogste standaarden in het certificeringsproces," zei Ronald P. O'Hanley, President en CEO van State Street Global Advisors, "en we feliciteren alle geslaagde kandidaten. Onze organisatie is er trots op om partner te zijn van het CFA Institute en we raden iedereen aan om gebruik te maken van de vele mogelijkheden die zij biedt voor voortgezet onderwijs en certificering, teneinde onze industrie, de kwaliteit van dienstverlening en inzet voor onze klanten te verbeteren. "

Geslaagde kandidaten studeren gemiddeld ongeveer 1.000 uur om de  8.500 pagina's van het curriculum te kunnen beheersen. Het CFA curriculum omvat de onderdelen ethische en professionele normen; financiële rapportage en analyse; corporate finance; macro economie; kwantitatieve methoden; aandelen, vastrentende waarden, alternatieve beleggingen; derivaten; portfolio management; en vermogensplanning.  De breedte van het programma voorziet in een sterke basis van geavanceerde beleggingsanalyse en praktische portfolio management vaardigheden die beleggingsprofessionals een voorspring geven in hun carrière.

"De CFA charter wordt algemeen erkend als de gouden standaard van professionele kennis en zakelijke ethiek in de beleggingswereld," zei Yimei Li, CFA, Deputy CEO van China AMC. "We stimuleren en ondersteunen onze medewerkers om de CFA charter na te streven, want het inzetten van het beste talent toont onze betrokkenheid bij de behoeften van onze klanten."

Het aantal nieuwe kandidaten dat dit jaar meedeed aan de examencyclus van het CFA programma groeide met 15 procent tot 102.514 kandidaten, wat de toenemende belangstelling weerspiegelt voor het bouwen aan professionaliteit in de beleggingsindustrie. De groei is het sterkst geweest in China, waar Level I aanmeldingen een recordhoogte van 22.999 bereikte, voor het eerst meer dan het aantal aanmeldingen in de Verenigde Staten.

De juni 2016 Level I, II en III examens werden gefaciliteerd in 258 testcentra in 197 steden in 91 landen wereldwijd. De top 10 landen en gebieden met het grootste aantal geëxamineerde kandidaten zijn de Verenigde Staten (31.501), China (26.758), India (12.117), Canada (11.136), Verenigd Koninkrijk (9.717), Hong Kong (5.359), Singapore (3.433), Australië (2.915), Zuid-Afrika (2006) en Frankrijk (1.784).

*** Einde **

Over het CFA Institute

Het CFA Institute is een wereldwijde vereniging van beleggingsprofessionals, die de norm stelt voor professionalisering en prestaties. De organisatie maakt zich sterk voor ethisch gedrag in beleggingsmarkten en is een gerespecteerde bron van kennis in de financiële wereld. Het uiteindelijke doel: een klimaat scheppen waarin de belangen van beleggers voorop staan, markten zo goed mogelijk functioneren en economieën groeien. Het CFA Institute telt bijna 142.000 leden in 154 landen, inclusief 135.500 CFA charterholders, en 147 aangesloten verenigingen. Ga voor meer informatie naar www.cfainstitute.org.

CFA Society Netherlands is opgericht in 1999 als lokale vereniging van het CFA Institute. De vereniging in Nederland heeft meer dan 850 leden en laat sterke groei zien. In 2016 telde Nederland het op twee na grootste aantal examenkandidaten van Continentaal Europa. Van 6 t/m 8 november zal de CFA European Investment Conference plaatsvinden in Amsterdam. Ga voor meer informatie en aanmelding als lid naar www.cfasociety.org/netherlands.

Deel: ' Bijna 16.000 mensen slagen voor het Level III CFA Exam '