Bike Festival Brabant voor het goede doel

Zaterdag 22 en zondag 23 juni Zeeland (gemeente Landerd)

ZEELAND, 20130531 -- In het weekend van zaterdag 22 en zondag 23 juni staat Zeeland, gemeente Landerd, geheel in het teken van de wielersport. Dan wordt namelijkvoor de eerste keer het Bike Festival Brabant georganiseerd. De initiatiefnemers willen met dit sportevenement geld inzamelen voor de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting. Het Bike Festival bestaat uit een 6 en 24 uurs race, een dikke banden race en entertainment. Oud Olympisch Kampioen Bart Brentjens is het gehele weekend aanwezig en zal tevens het startschot lossen van de 6 en 24 uurs race. Ook zal de in Zeeland wonende voormalig veldrijdster Daphny van den Brand aanwezig zijn.

Bart Brentjens 6 en 24 uurs race

Zaterdag 22 juni zal het Bike Festival Brabant officieel worden geopend. Vanaf dat moment starten er diverse activiteiten waarbij de Bart Brentjens 6 en 24 uurs race, die om 15.00 uur van start gaat, de rode draad is. Aan deze 6 en 24 uurs race kunnen individuele mountainbikers en teams in estafettevorm deelnemen. Voor bedrijfsteams is er een speciale competitie. Kosten per persoon voor de 24 uurs race zijn 45,00 euro en voor deelname aan de 6 uurs race zijn de kosten 35,00 euro. Inschrijven kan via de website www.bikefestivalbrabant.nl

Spectaculair parcours

Voor deze 6 en 24 uurs race is een uitdagend parcours voor mountainbikes uitgezet. Het parcours gaat door het centrum van Zeeland en vervolgens over een unieke brug over de Provinciale weg. Daarna richting het strand van de Heische Tip de Maashorst in en terug door de zalen van Ambianz. Bart Brentjens zal om 15.00 uur het startschot geven voor deze 6 en 24 uurs race.

Dikke banden race

Speciaal voor kinderen van basisscholen uit de hele regio is er zaterdagmiddag 22 juni een dikke banden race. Deze wedstrijd gaat ook over een mooi parcours in het dorp, waarbij familie, vrienden en bekenden de renners aan kunnen moedigen. Meedoen is uiteraard helemaal gratis. Bij de dikke banden race zijn er verschillende prijzen te winnen en voor iedere deelnemer ligt er sowieso een leuke herinnering klaar.

Entertainment

Tijdens dit Bike Festival Brabant is er uiteraard ook het nodige aan informatie en entertainment te vinden. Dit alles in en rond de sfeervolle zalen van Ambianz aan de Kerkstraat 60a in Zeeland. Het belooft een evenement te worden voor niet alleen de echte sport- en fietsliefhebber, maar voor het hele gezin. Tevens steunt u als deelnemer maar ook als toeschouwer het goede doel. Kom dus 22 en 23 juni ook naar het Bike Festival Brabant.

Goede doel

De opbrengst van het Bike Festival Brabant is voor de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting. Cystic Fibrosis (CF) wordt ook wel taaislijmziekte genoemd en is de meest voorkomende erfelijke en ongeneselijke ziekte met een beperkte levensverwachting. CF tast onder andere de longen aan en verstoort de spijsvertering. CF is niet te genezen. De gemiddelde levensverwachting van mensen met CF is 40 jaar. In Nederland hebben 1400 mensen CF. de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting (NCFS) zet zich in voor een langer en beter leven voor mensen met Cystic Fibrosis. De NCFS bevordert lotgenotencontact, geeft informatie en behartigt de belangen van mensen met CF. daarnaast initieert en financiert de NCFS wetenschappelijk onderzoek en zet diverse projecten op om zorg voor mensen met CF in Nederland te verbeteren.

Meer weten

Wilt u meer informatie? Kijk dan op www.bikefestivalbrabant.nl of bel met Hans Kuijpers via tel. 06 – 46 01 63 72.

Deel: ' Bike Festival Brabant voor het goede doel '