Spijkenisse, 31 augustus 1999

Blankenburg komt tot leven in Van Gewest tot Gewest

In een decor van leidingen, transportbuizen en futuristische gebouwen verrijst het verdwenen dorp Blankenburg. Op het terrein van HUNTSMAN ICI Holland BV wordt via levensgrote billboards het verhaal verteld over het dorp dat opgeofferd werd ten gunste van de industrie.

Het TV-programma Van Gewest tot Gewest besteedt zondag 12 september aandacht aan deze bijzondere expositie. Aan de hand van beeldmateriaal en gesprekken met bewoners komt het verdwenen dorp voor korte tijd tot leven. De expositie, die plaatsvindt in het kader van de Cultuurregio, opent op 11 september en kan gedurende vier weekenden worden bezichtigd. Uitzending Van Gewest tot Gewest: zondag 12 september, 18.25 uur, Nederland 3 (NPS).

Data expositie: 11/12 sept, 18/19 sept, 25/26 sept, 2/3 okt. Bustour, onder leiding van een gids, vertrek vanaf gemeentehuis Rozenburg; twee tochten per dag (13.00 en 15.30 uur); prijs: fl. 10,- inclusief bustour, brochure, koffie/thee; duur: ca. 1,5 uur. Kaartverkoop via gemeentehuis Rozenburg (ochtend), Shell tankstation Lievaart te Rozenburg en het festivalbureau. Informatie: 0181-690919

Deel: ' Blankenburg komt tot leven in Van Gewest tot Gewest '