Blauw New Media

----------- PERSBERICHT ----------------
Blauw Research biedt scholen een gratis dichter aan

Bureau Lagendijk is een onderzoekbureau dat van oudsher veel onderzoek voor scholen doet. Bureau Lagendijk is in 1998 overgenomen door Blauw Research en draagt sinds januari 2003 ook diezelfde naam. Om aandacht te vragen voor deze naamswijziging biedt Blauw Research 100 scholen in Nederland gratis een dichtbundel en een podiumdichter aan via de Stichting PoetryProMotion. Blauw Research onderneemt deze actie omdat het hoopt dat de klanten van Bureau Lagendijk het bedrijf ook onder de nieuwe naam (Blauw Research) weten te vinden. Inmiddels heeft Blauw Research de ervaring van Bureau Lagendijk weten te combineren met de eigen innovatieve onderzoekstechnieken en kan zo tal van vernieuwende vormen van beleidsonderzoek aanbieden van een kwalitatief hoog niveau.

De dichters worden verzorgd door de Stichting PoetryProMotion. De Stichting PoetryProMotion heeft als belangrijkste doelstelling het stimuleren van de poëzie als podiumkunst. De Stichting steunt dichters die het goed doen op het podium. De stichting probeert dichters met een goede voordracht, vaak uit het hoofd, soms ondersteunt door visuele middelen of muziek naar voren te schuiven, omdat zij de brug moeten slaan naar het jongere publiek. Door een pakkende voordracht moet de poëzie nieuw leven in geblazen worden. Een film als 8 miles van de artiest Eminem geeft de actualiteit van poëzie op het podium goed weer. Blauw Research vindt dit project goed bij haar imago passen omdat communicatie en creativiteit ook in marktonderzoek een belangrijke rol spelen. Meer informatie is te vinden op de site van www.poetrypromotion.nl

Deel: ' Blauw Research biedt scholen een gratis dichter aan '