Ingezonden persbericht

1586fa9.jpg

Persinformatie

Blikvanger Samsung S300 verlengstuk van persoonlijkheid gebruiker

Samsung introduceert s werelds eerste mobiele telefoon met kleurendisplay aan binnen- én buitenzijde

Delft, 25 februari 2003 - Samsung Electronics introduceert de eerste mobiele telefoon met een dual kleurendisplay ter wereld. Op het kleurenscherm met 256 kleuren aan de buitenzijde van het GPRS-toestel kan een kleurenafbeelding naar keuze worden getoond, zodat de gebruiker de telefoon óók aan de buitenkant een eigen karakter kan geven. De 65.000 kleuren van het display aan de binnenzijde van het toestel zorgt voor een kristalheldere weergave van gekleurde en bewegende beelden en maakt het spelen van de voorgeprogrammeerde JAVA-games nóg aantrekkelijker. Nieuwe games kunnen in de toekomst dankzij de toepassing van WAP/GPRS via de direct Internettoets gemakkelijk worden binnengehaald. Ook kleurenafbeeldingen, screensavers en polyfone beltonen kunnen via deze toets in mum van tijd worden gedownload. De polyfone beltonen van de S300 klinken als nooit tevoren. Samsung had in 2002 met de N620 de primeur van een toestel met 16-polyfone beltonen. Met de S300 brengt Samsung als eerste een mobiele telefoon met 40-polyfone beltonen op de markt.

Op het STN-kleurendisplay aan de buitenzijde van de GPRS-telefoon kunnen kleurenafbeeldingen worden getoond, maar de gebruiker kan er ook voor kiezen om tijd, datum en netwerk op het display weer te geven. Wanneer de gebruiker wordt gebeld, ziet hij op het frontdisplay bovendien direct wie er belt, doordat het nummer of de naam van degene in het display verschijnt. Hiervoor hoeft hij de telefoon niet open te klappen. Ook aan de binnenzijde van het toestel is een kleurendisplay de blikvanger. Op dit UFB-kleurendisplay met 65.000 kleuren toont de gebruiker afbeeldingen, animaties of screensavers in kleur. Via Enhanced Messaging Service (EMS) kan hij bovendien originele berichten met beltonen, levensechte afbeeldingen en animaties ontvangen en versturen. Ook de geluidskwaliteit van de S300 is verbluffend. De beltonen van de S300 klinken dankzij het 40-polyfone geluid plezierig in de oren, net als het ondersteunende geluid dat tijdens het spelen van games ten gehore wordt gebracht. Met polyfoon geluid en de variabele kleuren-LEDs kunnen gebruikers de S300 volledig personaliseren, door bijvoorbeeld kleuren en beltonen aan specifieke (groepen) bellers toe te wijzen.

De Samsung tri-band S300 GPRS klasse 8-telefoon kan met hoge snelheid grote hoeveelheden data verwerken en brengt daarmee tal van mobiele multimediadiensten onder handbereik. De basis daarvoor ligt in de integratie van JAVA 2 Micro Edition (J2ME). JAVA is wereldwijd het meest veelzijdige softwareplatform en bij uitstek geschikt voor Internetconnectiviteit. J2ME is specifiek bedoeld voor mobiele apparatuur. Naarmate JAVA-toepassingen voor mobiele telefoons toenemen, ontstaan tal van nieuwe diensten waarvoor de S300 nu al geschikt is. Via WAP 1.2/GPRS kunnen in de toekomst onder andere JAVA-games worden gedownload.

Onder de direct Internettoets zijn reeds enkele JAVA-applicaties voorgeprogrammeerd, zoals Bowling en Midpman. Games die extra enerverend zijn door het 40-polyfone geluid én de trilfunctie. Wanneer de speler een misstap begaat, trilt de S300 in de handen.

De Samsung S300 is met een gewicht van slechts 70 gram en afmetingen van 80 bij 40 bij 20 millimeter (lxbxd) één van de lichtste en kleinste mobiele telefoons met kleurendisplay ter wereld. Uiteraard is het prettig bellen met deze compacte Samsung telefoon. Daar zorgt onder andere de hoge spraakkwaliteit en de krachtige standaardbatterij voor die de beller een maximale spreektijd van 6,5 uur en een maximale standby-tijd van 145 uur geeft. De slanke batterij kent een spreektijd van 5 uur en een standby-tijd van 110 uur. Uiteraard is de S300 voorzien van de gebruikelijke functies die men van een hoogwaardige telefoon mag verwachten, zoals een telefoonboek waarin 500 namen kunnen worden opgeslagen, uitgebreide oproepenlijst, conference call-functie, groeps-sms en diverse agendafuncties, zoals kalender, alarm en rekenmachine.

Het GPRS-toestel wordt geleverd met standaard en slanke batterij, datakit, actieve headset en lader. Als accessoires zijn verkrijgbaar: reislader, autolaadsnoer, houder voor in de auto, actieve necklace headset, eenvoudige handsfreekit (houder/autolaadsnoer/headset) en batterijlader voor afzonderlijke batterij. Het toestel ligt eind februari in de winkel. De adviesverkoopprijs bedraagt ¬ 599,- inclusief B.T.W.

Samsung Electronics
Samsung Electronics is met 64.000 medewerkers en 89 kantoren gevestigd in 47 landen. De onderneming behaalde in 2002 een omzet van ¬ 32,6 miljard.

Wereldwijd is Samsung de grootste fabrikant van geheugen chips, TFT-LCD schermen, CDMA mobiele telefoons, monitoren en videorecorders. Samsung Electronics bestaat uit vier business units: Digital Media Network, Device Solution Network, Telecommunication Network en Digital Appliance Network Business.

In de Benelux verkoopt Samsung Electronics PC-randapparatuur, telecomproducten, consumentenelektronica en huishoudelijke apparaten. Het bedrijf heeft vestigingen in Delft en Antwerpen. In totaal werken circa 100 mensen bij Samsung Electronics Benelux. Voor meer informatie over Samsung: www.samsung.nl.

Deel: ' Blikvanger Samsung S300 verlengstuk van persoonlijkheid gebruiker '