(Persbericht Stichting Vrienden der Geldersche Kasteelen, april 1999)

Huis Zypendaal doet mee met 100 jaar Sonsbeek

Flora op Zypendaal

29 en 30 mei, 11-17 uur, toegang: volw. fl.5,50, kind fl. 2,75

De fraaie stucgang, eetzaal, salons en herenkamer van het 18de-eeuwse huis zijn tijdens Sonsbeek Flora op 29 en 30 mei versierd met prachtige bloemstukken in de 18de-eeuwse stijl. Bovendien zijn uiteenlopende voorbeelden te zien van voorwerpen gedecoreerd met kleurige bloemen: Chinees blauw porselein, vloerkleden, geborduurde stoelbekledingen en haardschermen, wandbespanningen, snijwerk aan schoorsteenmantels, een goudleren kamerscherm en diverse andere objecten tonen een keur aan bloemmotieven. De inrichting zal tijdens deze speciale openstelling aangevuld zijn met enkele objecten die op deze wijze bijzondere bloemen laten zien.

Huis Zypendaal

Huis Zypendaal, een bezit van de Stichting Vrienden der Geldersche Kasteelen,ligt aan de Zypendaalseweg in het noordelijke stadsdeel van Arnhem. De in oude stijl ingerichte hoofdverdieping van deze 18de-eeuwse buitenplaats is naast bovengenoemde speciale openstellingen van 15 april tot 1 november opengesteld voor het publiek. Tijdens deze periode is het kasteel van dinsdag t/m vrijdag en op zondag tussen 13.00 en 17.00 uur te bezichtigen onder leiding van een gids (rondleiding ieder heel uur, laatste toegang en rondleiding om 16.00 uur)

Zoekwoorden:

Deel: ' Bloemendecoraties in Huis Zypendaal, Sonsbeek Arnhem '