BMC Software boekt nieuw recordomzet in 3e kwartaal boekjaar 1999

Nieuwegein, 26 januari 1999 -BMC Software heeft vandaag de financiële resultaten van het derde kwartaal bekendgemaakt, eindigend op 31 december 1998. De inkomsten uit licenties gaven een sterke groei te zien in alle werelddelen. Het zesde opeenvolgende kwartaal met recordomzet werd gekenmerkt door een zeer sterke groei van de inkomsten uit mainframes, een solide groei in onderhoud en een voortgezette groei in producten voor gedistribueerde systemen.

De omzet over het derde kwartaal steeg met 45 procent tot $283.407.000 tegenover $196.002.000 in hetzelfde kwartaal van boekjaar 1998. Over de eerste negen maanden van boekjaar 1999 kwam de totale omzet uit op $744.910.000, een stijging van 44 procent ten opzichte van de $517.125.000 over dezelfde periode van vorig boekjaar. De nettowinst nam met 54 procent toe tot $99.712.000 (zelfde kwartaal vorig boekjaar: $64.777.000). De winst per aandeel over het derde kwartaal bedroeg $0,44 (+47 procent ten opzichte van de $0,30 over hetzelfde kwartaal vorig boekjaar). Exclusief eenmalige kosten voor verworven R&D is de winst per aandeel over de eerste negen maanden van het boekjaar gestegen met 45 procent tot $1,07 (was: $0,74). De nettowinst en de winst per aandeel over de eerste negen maanden, inclusief de kosten voor verworven R&D, kwamen uit op respectievelijk $233.073.000 en $1,02.

BMC Software

BMC Software Inc. ontwikkelt en levert wereldwijd software-oplossingen voor applicatie- en gegevensbeheer voor mainframe- en open-systeemomgevingen.

BMC Software is momenteel de op zes na grootste onafhankelijke softwareleverancier, met wereldwijd een jaaromzet van ruim $ 730 miljoen.

BMC Software is gevestigd in Houston, Texas en is actief in meer dan 50 landen. De Nederlandse verkooporganisatie is gevestigd in Nieuwegein. Additionele informatie over BMC Software kunt u ook vinden op de BMC Software home page op: https://www.bmc.com

Meer informatie via:

BMC Software B.V. Schoep & Van der Toorn