BMC Software voltooit overname New Dimension Software

Tweede grote overname voltooid binnen twee weken; binnenkort start boekjaar 2000

Nieuwegein, 12 mei 1999 ? Twee weken na afronding van de fusie met Boole & Babbage heeft BMC Software de overname van New Dimension Software voltooid. Met deze overnames positioneert BMC Software zich als de toonaangevende leverancier van enterprise management-oplossingen. Bovendien wordt met deze strategische zet een nieuw tijdperk ingeluid voor enterprise management, aangezien klanten er voortaan altijd en overal op kunnen vertrouwen dat hun bedrijfskritische applicaties beschikbaar, herstelbaar en 24 uur per dag operationeel zijn.

Als gevolg van de overname verwerft BMC Software een van de grootste centra voor technologische innovatie ter wereld, in Tel Aviv. Daarnaast biedt het gecombineerde productaanbod klanten de mogelijkheid om alle componenten binnen de onderneming te beheren die van invloed kunnen zijn op de beschikbaarheid van applicaties en specifieke problemen op te lossen die samenhangen met de applicatiebeschikbaarheid.

BMC Software zal de distributiekanalen samenvoegen zodat deze mogelijkheden beschikbaar komen:

· op alle belangrijke platforms (OS/390, Unix, NT, Internet);

· voor databases, middleware, mail- en messagingsystemen, maatwerk- en standaardapplicaties, het Internet en webservers;

· voor alle belangrijke functionele terreinen: event-beheer, performance-analyse, capaciteitsplanning, back-up en recovery, jobplanning, outputbeheer en beveiligingsbeheer.

?Door samen te gaan met New Dimension Software en Boole & Babbage hebben wij onze positie als strategische partner van klanten aanzienlijk versterkt. De bedrijven stonden afzonderlijk al sterk en werden gezien als marktleiders. Nu, als één bedrijf met één visie, is BMC Software de aangewezen partij om klanten het nieuwe millennium binnen te loodsen?, aldus topman Max Watson van BMC Software.

De overname van New Dimension Software betreft een contante aankoop met een geschatte waarde van zo?n $675 miljoen. BMC Software biedt nu werk aan circa 5000 mensen in 26 landen.

BMC Software

BMC Software is wereldwijd toonaangevend leverancier van beheeroplossingen waarmee de beschikbaarheid, de performance en het herstelvermogen van bedrijfskritische applicaties kunnen worden gewaarborgd. Dankzij deze Application Service Assurance zijn applicaties die voor bedrijven en hun klanten cruciaal zijn, gegarandeerd 24 uur per dag beschikbaar. Vooraanstaande internationale bedrijven stellen al meer dan 18 jaar vertrouwen in BMC Software. BMC Software behoort tot de grootste onafhankelijke softwareleveranciers ter wereld, is een Forbes 500-onderneming en maakt deel uit van de S&P 500. De omzet over boekjaar 1999 bedroeg ruim $1,3 miljard. BMC Software is gevestigd in Houston, Texas en is actief in meer dan 50 landen. De Nederlandse verkooporganisatie is gevestigd in Nieuwegein. Additionele informatie over BMC Software kunt u ook vinden op de BMC Software home page op: https://www.bmc.com

Meer informatie via:

BMC Software B.V. Schoep & Van der Toorn